×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون اول قوه قضاییه هدف خداوند متعال از آفرینش انسان را بندگی عنوان کرد و افزود: هدف از آفرینش کجی، گناه، معصیت و لغزش نیست. همه اینها آفریده شده که حق استوار شreisiود. باطل با مزاج آفرینش سازگار نیست. زمانی انسان باطل پذیر می‌شود که شاخصه حق گویی از بین رود و انسان دلش در گرو غیر خدا باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی در سومین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر که توسط حزب موتلفه اسلامی برگزار شد، تاکید کرد: عاشورا باید مبدا تحولات اجتماعی تا روز قیامت شود. عالم باید با عاشورا متحول شود. عاشورا رمز حق خواهی و حق طلبی است. راه و هدف امام حسین(ع) قرار است جهالت را از همه عالم بزداید و به همین دلیل است که امام خمینی(ره) می فرمایند ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی ادامه داد: عاشورا باید مبدا همه تحولات اجتماعی باشد. اربعین حسینی رمز و نماد بقای عاشورا است. باید در زندگی ما این نماد موج بزند.

رییسی تاکید کرد: امام خمینی(ره)در پرتو عاشورا و اربعین ملت ایران را بیدار کردند و ملت نیز در پرتو عاشورا ملت های منطقه و مسلمان را بیدار کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیداری ملت‌های منطقه و فطرت ها در پرتو عاشورای حسینی است، گفت: فطرت بیدار حق گراو خدا خواه، امر به معروف و نهی از منکر می کند و نظام سلطه را پس می‌زند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تصریح کرد: مردم متدین ایران اسلامی، پرچم دشمن را می شناسد، پرچمی را که آمریکا، اسرائیل، بدخواهان نظام، بهایی ها و سلطنت طلبان بلند کرده‌اند را به خوبی می‌شناسند. آنها حتی اگر ادعا کردند که برای آزادی مردم ایران و دلسوزی فعالیت می‌کنند دروغ می‌گویند آنها دشمنان نظام هستند.

وی افزود: اگر روزی رسانه‌های دشمن برای کسی کف زد، بدانید مسیری که او می‌رود غلط است.

رییسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهارکرد: اگر کسی حرفی و یا سخنی بگوید که در میان مردم یاس ایجاد کرده و اختلاف ایجاد کند چه بخواهد و چه نخواهد در خط دشمن است.

وی افزود: دشمن می‌خواهد انسجام در نظام جمهوری اسلامی را بر هم بریزد، می خواهند مردم به مسوولان نظام بدبین شوند. عدم ثبات سیاسی و اقتصادی برنامه دشمن است.

معاون اول قوه قضاییه خاطر نشان کرد: هر کس در از بین بردن انسجام اجتماعی، ایجاد اختلاف در وحدت ملی و ایجاد یاس در مردم حرکت کند به ملت خیانت کرده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن دندان تیز کرده و حلقه های محاصره را تنگ تر می‌کند اما به فرموده رهبر معظم انقلاب تنها راه برون رفت اقتصاد مقاومتی است.

رییسی تصریح کرد: باید تصمیمات صحیح گرفته شود و اینکه مشکلات را به گردن دیگران بیاندازیم اشتباه است. مردم در طول تاریخ انقلاب نشان داده اند که با کمبودها می‌سازند و مشکلات را دیده و تحمل می‌کنند اما با وحدت شکنی، انسجام شکنی و اختلاف افکنی مخالف و ایجاد بی‌ثباتی را تحمل نخواهند کرد.