×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سومین همایش بزرگداشت دفاع مقدس با عنوان از جبهه تا محکمه روز یکشنبه در تالار جلالی نایینی برگزار شد. در این برنامه جانفشانی های رزمندگان و ایثار گران ارج گذاری و یاد شهدا گرامی داشته شد.

 در آغاز برنامه مجری همایش پیامی از  دکتر حسین آبادی  (رئیس کانون وکلای مرکز)را که به علت سفر اجلاس بین المللی وکلا حضور نداشتند در باب تجلیل از حق دفاع و گرامیداشت این ایام عزیز  و تاکید بر مقام ارزشمند ایثارگران خصوصا وکلای ایثارگر که از جبهه تا محکمه در مقابل زور و ستم در حال نبرد هستند  قرائت کرد. اسماعیل مصباح،  نائب رئیس کانون به عنوان سخنران اول  ضمن تایید و تقدیر از پیام آقای دکتر حسین آبادی،  به حضار خوشامد گفت و هفته دفاع مقدس را گرامی شمردند. ایشان خاطرنشان کردند که این نیروی مردمی و پشتیبانی مردم بود که در کنار رزمندگان و  ایثارگران عزیز و ارجمند، از میهن اسلامی دفاع نمودند و به دشمنان فهماندند که نمیتوانند به خاک میهن تعرض نمایند و حالیه ما با ارامش در این مملکت زندگی میکنیم.

در ادامه مراسم مجری برنامه پیامی کوتاه از دکتر آذربایجانی(نائب رئیس  کانون وکلای مرکز) که ایشان نیز به دلیل سفر اجلاس بین المللی امکان حضور نداشتند راقرائت نمود. دکتر آذربایجانی نیز در پیام خود ضمن تقدیر و گرامیداشت این هفته مقدس، لزوم بزرگداشت یاد و خاطره رزمندگان و ایثارگران عزیز و هشت سال دفاع مقدس را خاطرنشان ساختند.

سپس دکتر نبی الله احمدلو، وکیل دادگستری و رزمنده و ایثارگر، خاطره‌ای از دوران جنگ تحمیلی ، دفاع مقدس ، حضور فعال خود در جبهه (گردان المهدی و عملیات کربلای ۵و۶) بیان نمودند و به فداکاری و خلوص نیت و جسارت و شجاعت رزمندگان دلاور در جنگ تحمیلی اشاره نمودند.

در قسمت بعدی کلیپی از تصاویر جنگ تحمیلی و نبرد حق علیه باطل که مبین و نشانگر حضور فعال و صادقانه تمام اقشار مردم در جبهه‌ها و سنگرها و همچنین در پشت جبهه‌ها و پشتیبانی مردم بود به همراه موسیقی پخش  گردید.

پس از آن آقای دکتر حسین ذبحی، مشاور معاون اول قوه قضاییه سخنرانی کردند و ضمن تقدیر و تجلیل از این همایش مقدس، خاطرنشان کردند که پیام هشت سال دفاع مقدس این بود که با اتمام این هشت سال، جنگ فی الواقع پایان نیافته و ما هم‌اکنون جنگ سخت را با جنگ نرم در عرصه‌های مختلف و در جبهه‌های گوناگون داریم و در حال نبرد هستیم.

دکتر ذبحی: ما هم‌اکنون در سنگرهای جلوتر از مرزهایمان در حال جنگ و دفاع هستیم. دفاع قضایی و ضرورت جامعه قضایی امروز، این است که ما همیشه در حضور وکلا در محکمه و پرونده‌ها استقبال کرده و می کنیم.

ایشان افزودند : یاور حقیقی قاضی، وکیل است که در پرونده حضور دارد و دفاع می‌کند. حضور وکلا در عرصه‌ی قضایی بسیار مهم است ولی باید فرهنگ بسیجی و ایثار و حمایت از حق و مظلوم وجود داشته باشد. شغل وکالت از شریف‌ترین شغل‌هاست و شیرینی احقاق حق یک مظلوم و دفاع از ستمدیده قابل وصف نیست. وکیل باید ابتدا به محق بودن موکل توجه نماید و با عدالت‌خواهی و حق‌طلبی فعالیت نماید

در ادامه اعلام داشتند:البته هم‌اکنون با ضعف فرهنگ مراجعه به وکیل نیز مواجه هستیم و اگر این فرهنگ غنیسازی گردد طرح بسیاری از پرونده‌های حقوقی و کیفری ، کاهش می یابد.

پس از  سخنان دکتر حسین ذبحی  ، یادی از شهید محمد یعقوبی، که در نوزدهم ماه مبارک رمضان سال جاری به درجه‌ رفیع شهادت رسید شد.

 در ادامه آزیتا پولادوند خواهر شهید امیرسرلشگر جهانگیر پولادوند ، وکیل  دادگستری و عضو کمیسیون روابط عمومی ، نثری مسجع در باب گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس قرائت نمود . آن گاه حجت الاسلام والمسلمین نقدی ، رئیس ضوابط شرعی وزارت دفاع ، به عنوان سخنران پایانی ،  به وصف واژه دفاع مقدس و تبیین و تشریح مفهوم و معنی این واژه مقدس پرداخت.

وی همچنین خاطرنشان کرد که عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مدیون شهدا و ایثارگران عزیزمان است و گرامیداشت یاد و خاطره ا ،وظیفه و رسالت تک‌ تک ماست.

در انتها با حضور اعضای  هیأت مدیره  و ریاست اسکودا از هشت نفر از وکلای رزمنده، جانباز و ایثارگر، به پاس خدمات با اهدای لوح تجلیل شد.یاداور می شود در این همایش با شکوه که وکلا و قصات دادگستری نیز حضور داشتند، رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلا و اعضای هیت مدیره کانون مرکز نیز حاضر بودند. اجرای این  برنامه توسط آقای  پرنیان و قرایت قران توسط مهدی فیروزی قاری بین المللی ووکیل دادگستری با تحسین حاضرین مواجه شد و بر کیفیت برنامه افزود. همچنین پیش از آغاز برنامه با  گل سرخهای اهدایی اعضای کمیسیون روابط عمومی به نشانه تقدیس خون شهیدان و ایثارگران از حاضرین استقبال شد.