×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه به نقل از  دا دگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین رئیسی معاون اول رئیس قوه قضائیه در این مراسم با تقدیر از زحمات دکتر قاسمی رئیس سابق دادگستری استان قزوین گفت: برای ارتقای سطح کیفی کار در دستگاه قضائی مدیرا و قضات باید تقوای الهی پیشه کرده و با اندیشه الهی کار خدمت رسانی به مردم را سرلوحه خود قرار دهند.
 رئیسی با بیان اینکه اتقان احکام در مراحل مختلف صدورحکم، کاهش جمعیت کیفری و افزایش نظارت ها در بخش های مختلف دستگاه قضائی از سیاستهای مورد تاکید ریاست قوه قضائیه می باشد افزود: باید نسبت به اجرای این سیاستها اهتمام ویژه ای مبذول داشت.
وی ادامه داد: اعتماد مردم به دستگاه قضائی باعث افزایش امنیت در کشور می شود و هرچه مدیران و قضات کارآمدی بیشتری از خود نشان دهند اعتماد مردم نبز نسبت به آنان افزایش می یابد.
معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به زحمات هفت ساله رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین بیان نمود: امیدواریم آقای انصاری که قبل در سمت های مختلفی کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته در استان قزوین هم نقش موثری داشته باشند و موفق عمل نمایند.
آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امیدواریم این نقل و انتقالات مایه خیر و برکت برای دستگاه قضائی باشد گفت: باید با نیت خالص در مسئولیتهای که به انسان واگذار می شود کار نمود و تمامی تلاش را در جهت رفع مشکلات مردم قرار داد.
وی بیان داشت: باید از روند رسیدگی طولانی در مورد پرونده ها جلوگیری به عمل آورد چون این مسئله باعث صرف هزینه های زیادی برای طرفین می شود.
مهندس عجم استاندار قزوین در مراسم تودیع و معارفه با تشکر از نقش موثر دستگاه قضائی در شورای تامین استان و حضور جناب قاسمی در این شورا گفت: استان قزوین باتوجه به ظرفیت های بالایی که دارد زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده و چون صنایع زیادی در این استان فعال هستند مشکلاتی هم وجود دارد که با همدلی و اتحاد مسئولین باید حل گردد.
دکتر حسن قاسمی رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضائی در استان گفت: این استان از حیث قضایی ۱۹ بخش دارد که در ۱۰ بخش آن دادگاههای عمومی فعال هستند و ۴۲ شعبه دادگاه عمومی و ۸ شعبه تجدید نظر و ۳۸ شعبه بازپرسی و دادیاری در قزوین مشغول خدمت رسانی می باشند.
دکتر قاسمی ادامه داد: تشکیل شورای حل اختلاف در استان به عنوان دومین شورا در سطح کشور یک از اقدامات مهم طی این چند سال بود که هم اکنون با ۶۲۱ شعبه در حال فعالیت می باشد و تاکنون به ۴۷۱ هزار فقره پرونده رسیدگی شده که بیش از ۳۴ درصد آن منجر به مصالحه شده است.
وی خاطر نشان ساخت: ۱۴ طرح عمرانی نیز برای ساختمان های شورای حل اختلاف تعریف شده است که تا کنون ۷ پروژه آن به بهره برداری رسیده و مابقی و همچنین پروژه قزوین به دلیل کمبود اعتبار هنوز به اتمام نرسیده است.
رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین   گفت: از سال ۸۲ تا کنون ساختمانهای دادگاههای عمومی کوهین، آبگرم، رامند، و منازل مسکونی آبیک، بوئین زهرا، تاکستان، رودبار الموت و رودبار شهرستان و کوهین ، سالن ورزشی چند منظوره و ساختمان دادگستری کل استان در سال ۸۴ به بهره برداری رسیده است.
دکتر قاسمی اضافه نمود: ستاد دیه نیز از سال گذشته تا کنون ۳۲۲ نفر از زندانیان را آزاد نموده است.
 جمال انصاری رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین نیز با تشکر از حسن اعتماد مسئولین قضائی اظهار داشت: مدیریت و برنامه ریزی در قوه قضائیه یکی از دغدغه های ریاست قوه قضائیه می باشد که باید به آن اهتمام ویژه ای داشت.
وی اجرای سیاست های قوه قضائیه، توجه به کلیه مبانی حق و حقوق مردم و دولیت و ارتقاء سطح آن، ارتقاء سطح شاخص های قضائی، ارتقآ سطح تعامل با تمامی سطوح جامعه و نهادینه کردن این شاخص ها در جامعه، ظرفیت سازی و استفاده از ظرفیت های موجود در بین همکاران و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای پاسخگویی به انتظارات مطابق با ظوابط و قوانین را از جمله سیاست کاری خود عنوان نمود.
انصاری همچنین با تشکر از رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین برای وی آرزوی موفقیت و توفیق در سمت جدید را نمود.
یاد آور می شودجمال انصاری رئیس کل دادگستری استان زنجان بوده و قبل از این سمت های مختلفی در استان بوشهر نیز داشته است.
همچنین در پایان مراسم با اهداء لوح و هدایای از زحمات دکتر حسن قاسمی در طول ۷ سال خدمتش تشکر و فدردانی شد