×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان عمومی و انقلاب تهران از ارسال چندین پرونده مهم و خبرساز به دادگاه خبر داد.

، دکتر عباس جعفری دولت آبادی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر صدور کیفرخواست برای پرونده ترور مسعود علی‌محمدی تصریح کرد: این پرونده به دادگاه ارسال شده است.

وی هم‌چنین اعلام کرد: پرونده فرزاد فروزش نیز با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شده است.

دادستان تهران همچنین اظهار کرد: ۱۱ متهم پرونده رهاسازی بیماران محاکمه شدند و پرونده در مرحله صدور حکم است.

جعفری دولت آبادی وضعیت جسمان طلبه علی خلیلی را نیز مناسب ندانست و یادآور شد: منتظریم به مرحله‌ای برسیم که بازپرس بتواند با وی صحبت کند. این پرونده پنج متهم دارد که یکی ضارب و دیگران همراهان وی بوده‌اند. در این‌که ضارب این فرد را مجروح کرده تردیدی نیست و فقط در نوع حادثه مواردی وجود دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص قبول نکردن این فرد در اورژانس‌ها نیز پرونده‌ای تشکیل و به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شده است اما تاکنون گزارشی از وزارت بهداشت دریافت نکرده‌ایم. در این راستا قانونی داریم که عدم کمک به مصدومان اورژانسی جرم محسوب می‌شود.

دادستان تهران در خصوص دستگیری افراد دولتی منتسب به جریانی خاص نیز گفت: دو پرونده که هر کدام یک متهم دارد با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه تحقیقات در مورد پرونده سی دی مستند ظهور نزدیک است تکمیل شده گفت: این پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

وی یادآور شد: ما از سوی دادگاه ویژه روحانیت برای انجام تحقیقات مجوز داشتیم.

دادستان تهران تصریح کرد: تحقیقات پرونده ترور داریوش رضایی‌نژاد نیز در حال انجام است و در این‌که ترور صورت گرفته، تردیدی نیست. ارائه مطالب دیگر باعث از بین رفتن سر نخ‌ها می‌شود و بعدا در این راستا اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

دادستان تهران در خصوص پرونده قتل یک وزنه‌بردار قدیمی در شهریار نیز اظهار کرد: یکی از متهمان پرونده قتل وزنه‌بردار قدیمی دستگیر شده ولی ضارب هنوز دستگیر نشده است.

جعفری دولت آبادی در خصوص قتل دختر نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: جسد در کهریزک کشف شده و پرونده در حوزه قضایی ری است. جسد به پزشکی قانونی منتقل شده و هنوز مظنونی دستگیر نشده است.

وی همچنین درباره پرونده حفر چاه در منطقه شیان که موجب کشته شدن دو چاه‌کن شده بود، گفت که دو نفر در این راستا بازداشت شده‌اند.

داستان تهران با اعلام خبر دستگیری عباس تقی‌زاده ـ محکوم پرونده فرودگاه پیام ـ نیز گفت: ‌این فرد برای اجرای حکم به زندان منتقل شده است.

جعفری دولت آبادی در ادامه افزود: ‌تمام پرونده‌های اشرار در دادسرای شهید مقدس متمرکز شده است و به‌زودی دستورالعملی در خصوص رسیدگی به این نوع پرونده‌ها ارائه خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به جلسه روز چهارشنبه ستاد رسیدگی به جرایم خاص تصریح کرد: ‌تصمیم مسئولان برای جمع‌آوری معتادان جدی است. ظرفیت‌های خوبی در این راستا پیش‌بینی شده است و امیدواریم این آسیب جدی در مدت زمان خاص برطرف شود. افرادی که در این خصوص دستگیر شده‌اند در کمپ ها نگهدرای می‌شوند و امیدواریم ظرف چند ماه آینده تصمیمات در این راستا عملیاتی شود و به زودی تمام معتادان آشکار و بی‌خانمان از سطح شهر جمع‌آوری شوند.