×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس دیوان عالی کشور گفت: وظیفه همه آحاد ملت است که در سرنوشت کشور دخالت کنند.

رییس دیوان عالی کشور با تبریک اعیاد خجسته شعبانیه و با قرائت آیه شریفه «لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانو من قبل لفی ضلال مبین»، گفت: منظور از یزکیهم در آیه شریفه پاک ساختن مسلمانان از پلیدی‌های شرک و اعتقادات خرافی و کارهای زشت حیوانی است؛ زیرا آدمی تا از این گونه آلودگی‌ها پاک نشود، امکان ندارد آماده فراگیری احکام نورانی و مقررات الهی شود.

وی افزود: معارف عالی و گرانقدر اسلامی در افرادی تجلی پیدا می‌کند که دارای نیت پاک و قلبی سلیم باشند. پیامبر گرامی اسلام با روش اخلاقی توانست تحول بزرگی در جامعه آن روز خلق کند.

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به حدیث شریف «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»، اظهار کرد: پیامبر اعظم (ص) فلسفه بعثت خود را به کمال رساندن مکارم اخلاق بیان فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: اکنون ما در ماه شعبان وارد شده‌ایم و ماه شعبان ماه رسول خداست؛ از آن حضرت روایت شده هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌شود؛ البته روزه در ماه شعبان مقدمه برای ورود به ماه رمضان است.

رییس دیوان عالی کشور گفت: در ماه شعبان اعیاد بزرگی داریم؛ سوم شعبان روز میلاد مبارک سومین امام شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و من این روز را به شما قضات عالی رتبه و همه شیفتگان مکتب حسینی تبریک عرض می‌کنم.

محسنی‌گرکانی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: وظیفه مهمی که در این روزهای حساس و سرنوشت‌ساز همه ما و ملت شریف ایران بر عهده دارند، حضور پرشور و شرکت در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری انقلاب اسلامی ایران است. وظیفه همه آحاد ملت است که در سرنوشت کشور دخالت کنند.

وی ادامه داد: هر کسی که در پای صندوق رای حاضر شود و آگاهانه به کاندیدای منتخب رای دهد، در حقیقت در سرنوشت خود و کشور دخالت کرده است و حماسه سیاسی آفریده و مقدمه حماسه اقتصادی را فراهم کرده است .

وی در پایان گفت: امیدواریم همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مقدس امام راحل «رضوان الله تعالی علیه» فرمودند، آرزوی همه ما این است که منتخب مردم حلاّل مشکلات اقتصادی باشد، «ان‌شاء‌الله».