×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه‌ی نشست خبری خود در مورد آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرنگاری درباره‌ی آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی و اینکه گفته می‌شود پلیس فتا از مادر ستار بهشتی رضایت‌نامه گرفته است، سوال پرسید که سخنگوی دستگاه قضایی نیز در این باره گفت: چیز جدیدی غیر از توضیحات جلسه‌ی قبل وجود ندارد. تحقیقات پزشکی به نتیجه‌ای بیش از آن‌چه که قبلا گفتم نرسیده است. یعنی هم‌چنان چیز مستندی که بگوید فوت فرد به این دلیل بوده تشخیص داده نشده است. دادسرا از ۱۱ نفر تحقیق کرده و در حال حاضر ۳ نفر در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات کماکان ادامه دارد. چیزی از تحقیقات تاکنون که منجر به مرگ شده باشد به دست نیامده ولی تخلفاتی وجود داشته، ضرب و جرحی اجمالا وجود داشته ولی ضرب و جرحی نبوده که منجر به مرگ شود.

وی افزود: مطلع شدم که فردا تعداد دیگری از پزشکان متخصص، دادستان تهران و بازپرس قرار است تحقیقات قضایی و پزشکی را با یکدیگر بررسی کنند و ببینند که به کجا می‌انجامد.

محسنی اژه‌ای درخصوص اخذ رضایت از مادر ستار بهشتی از سوی فتا نیز گفت: این مطلب را من نیز شنیدم ولی تحقیق نکردم که ببینم این موضوع درست است یا خیر. فرض بر این‌که چنین چیزی بوده اما این موضوع مانع از رسیدگی نیست.

سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: ما داریم بررسی می‌کنیم که علت فوت چه بوده است؛ زیرا در مورد علت فوت هنوز به یک نتیجه‌ی قطعی نرسیده‌ایم. پس از آن به این موضوع می‌رسیم که آیا آن رضایت موثر است یا نه. آن نیز ممکن است در نوع مجازات و از جنبه‌ی خصوصی موثر باشد.