×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با بیان این‌که دولت در آخرین متن پیشنهادی قوه قضاییه در برنامه پنجم توسعه تغییری نداده و تقریبا دولت با پیشنهاد قوه‌ قضاییه موافقت کرده است، اظهار کرد: ضرورت دارد آنچه مدنظر قوه قضاییه است لحاظ شود؛ زیرا قانون برنامه فقط مربوط به قوه‌ مجریه نیست اما متن پیشنهادی نیاز به یکسری اصلاحات دارد.

عبدالعلی میرکوهی  درباره بخش حقوقی، قضایی لایحه برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: بخش حقوقی، قضایی که به عنوان متن پیشنهادی قوه قضاییه در برنامه پنجم توسعه آمده است پیش از این در زمان ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی تهیه شده بود که نظر رییس جدید قوه قضاییه نیز اخذ و با مسوولان جدید قوه قضاییه نیز هماهنگی صورت گرفت و به دولت ارسال شد.

وی یادآور شد: با موافقت دولت، عین متن پیشنهادی قوه قضاییه پیوست لایحه برنامه پنجم توسعه شده است؛ البته در ماده ۱۸۸ لایحه بندهایی در رابطه با قوه قضاییه وجود دارد که احتمالا با توجه به پیشنهاد قوه قضاییه تغییر خواهند کرد.

میرکوهی خاطرنشان کرد: آنچه در ماده‌ ۱۸۸ برنامه پنجم توسعه در مورد مسایل حقوقی، قضایی آمده است به نوعی خلاصه شده پیشنهادات قوه‌ قضاییه است که احتمالا با متن پیشنهادی قوه قضاییه ادغام خواهد شد. به احتمال زیاد پیشنهاد قوه قضاییه با جرح و تعدیل‌هایی در مجلس به تصویب برسد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری، با بیان این‌که دولت در آخرین متن پسشنهادی قوه قضاییه تغییری نداده است، تصریح کرد: تقریبا دولت با پیشنهاد قوه‌ قضاییه موافقت کرده است.

میرکوهی در پاسخ به این سوال که آیا موارد مطرح شده در بخش حقوقی قضایی کلی نیست؟ گفت: ضرورت دارد آنچه مدنظر قوه قضاییه است لحاظ شود؛ زیرا قانون برنامه فقط مربوط به قوه‌ مجریه نیست اما متن پیشنهادی نیاز به یکسری اصلاحات دارد. همچنین بعضی موارد باید خلاصه‌تر شود و تکراری نباشد، زیرا برخی موارد در قوانین عادی تکرار شده است.