×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: این گروه خوارج باید بدانند که نظام اسلامی در عین رافت، هیچ‌گاه ضربه به آرمان‌های انقلاب، اقدام علیه امنیت کشور و خدشه بر عزت و حیثیت نظام را تحمل نخواهد کرد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در همایش سراسری قضات دادگستری کل استان تهران که با موضوع «شان و استقلال قضایی قضات و تاثیر آن در اجرای عدالت و احقاق حق» برگزار شد، اظهار کرد: در چند روز اخیر دشمنان اسلام حرکت‌های سخیفی را در کشور دامن زدند و متاسفانه سران فتنه پس از انتخابات گویی نمی‌بینند که حامی حرکت ۲۵ بهمن چه کسانی هستند. تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و تبلیغاتی کشورهای غربی، منافقین و سلطنت‌طلبان تحریک می‌کنند که افراد در یک راهپیمایی برای مقابله با راهپیمایی عظیم و باشکوه ۲۲ بهمن، حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: آیا نمی‌توان فهمید که پشت سر این قضایا چه کسانی هستند؟ تبلیغات عده‌ای از فراری‌ها و حرف‌های اوباما و کلینتون کافی نیست برای این که مشخص شود پشت پرده این قضایا چه کسانی هستند؟ به نظر بنده خیانت سران فتنه به نظام اسلامی و آرمان‌های امام راحل (ره) و ملت شریف ایران بر کسی پوشیده نیست.

نظام اسلامی ضربه به آرمان‌های انقلاب و اقدام علیه امنیت کشور را تحمل نخواهد کرد

سران فتنه با اطلاعیه پراکنی‌های شوم خود نمی‌توانند در میان ملت جایی داشته باشند

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: این گروه خوارج باید بدانند که نظام اسلامی در عین رافت، هیچ گاه ضربه به آرمان‌های انقلاب، اقدام علیه امنیت کشور و هم چنین خدشه بر عزت و حیثیت نظام را تحمل نخواهد کرد. سران فتنه بدانند که با اطلاعیه پراکنی‌های شوم خود نمی‌توانند در میان ملت جایی داشته باشند.

قوه قضاییه اجازه‌ نمی‌دهد سران فتنه با آن همه جنایت، خود را قهرمان نشان دهند

آملی لاریجانی ادامه داد: مردم بیدار ما می‌دانند که حمایت آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها چه معنایی دارد. قوه قضاییه به حکم وظیفه ذاتی خود مسلما فتنه‌گران را تعقیب خواهد کرد و در عین رسیدگی عادلانه به وضعیت آنان، اجازه نخواهد داد سران فتنه با آن همه جنایت، خود را در بوق‌های تبلیغاتی دشمن، قهرمان نشان دهند.

مطمئن باشید کوتاهی نخواهیم کرد

مردم، صبر توام با هوشیاری داشته باشند

وی گفت: ما با احترام به احساسات پاک مردم و با تشکر از نمایندگان مجلس، روحانیون و فضلا می‌خواهیم که اجازه دهند قوه قضاییه در چارچوب قانون و رعایت مصالح نظام به این مسائل رسیدگی کند و مطمئن باشند که کوتاهی نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد بیش از این از تحمل نظام اسلامی سوءاستفاده کنند. امیدواریم مردم، صبر و تحمل توام با هوشیاری داشته باشند.

حرکت‌های عظیم مردمی نوید یک تحول اساسی در خاورمیانه را می‌دهد

رییس قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: خیزش بزرگی در جهان اسلام پدید آمده و جریان‌های بسیار تند و غافلگیر کننده‌ای در کشورهای اسلامی به‌وقوع پیوسته است. حرکت‌های عظیم مردمی در تونس، مصر، یمن، الجزایر و … نوید یک تحول اساسی در خاورمیانه را می‌دهد.

وی افزود: ۳۲ سال قبل طوفانی در کشور ما به‌پا خاست و مردم برای احیای حقوق خود و احیای ارزش‌های الهی و انسانی انقلاب کردند. در طول این مدت انقلاب شکوهمند اسلامی جریان‌های متعددی را پشت سر گذاشت.

آملی لاریجانی مهمترین شاخصه‌ انقلاب اسلامی را ارزشها و آرمان‌های الهی انقلاب عنوان کرد و گفت: امام راحل (ره) همواره در سخنان خود به اسلام و ارزش‌های اسلامی و انسانی تاکید داشتند.

تاثیر انقلاب اسلامی را در جهان اسلام مشاهده می‌کنیم

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز تاثیر حرکت انقلابی مردم در ۳۲ سال پیش را در کل جهان اسلام مشاهده می‌کنیم. در مصر، مردم با دست خالی دیکتاتوری را به پایین کشیدند و این حرکت‌ها به نوعی الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ما است. در مقابل این حرکت عظیم انقلاب اسلامی ایران، دشمنان اسلام ساکت ننشسته و طراحی‌های فراوانی کرده و به پراکندن ادعاهای واهی برای تضعیف نظام بر آمدند.

وی یادآور شد: همیشه این اقدامات به صورت مستقیم نبوده است و آنها کسانی را با تابلوی روشنفکر و اندیشمند و امثال آن برانگیخته و ایده‌های خاصی را که به فروپاشی این تفکر اسلامی منجر می‌شد، مطرح کردند. ترویج اندیشه سکولاریسم در جهان اسلام جدید نیست ولی ترویج و توسعه آن به این شکل در دهه‌های اخیر بسیار قابل توجه است. برخی از استراتژیست‌های غربی تصریح کردند که برای موفقیت در انقلاب مخملی باید اندیشه‌های برخاسته از قرآن و سنت را بخشکانند.

آملی لاریجانی اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما این مساله نتوانست انقلاب را به عقب برگرداند. کشورهای مسلمان در اندیشه‌های دینی خود ثابت قدم‌تر شدند و مشاهده می‌کنید که جریان خیره‌کننده و بسیار موثری در معادلات بین‌المللی در مصر و تونس روی می‌دهد.

انقلاب اسلامی با صلابت و اقتدار به‌پیش می‌رود

انقلاب ما نیز با وجود همه دشمنی‌ها و اقدامات غیر انسانی که علیه ما به کار برده و می‌برند، با صلابت و اقتدار به‌پیش می‌رود و این کشور به استناد آیات قرآنی و رهبری‌های الهی امام امت (ره) و مقام معظم رهبری به حرکت خود ادامه داده است.

به نظامی که پرچم ارزش‌های الهی را به دست گرفته افتخار می‌کنیم

رییس دستگاه قضایی گفت: در جهانی که غرق در امور شهوانی و حیوانی است و تمام امور بر محور دنیا و اقتصاد می‌چرخد، بلندکردن پرچم ارزش‌های الهی و انسانی کار آسانی نیست و ما نیز به نظامی که پرچم این ارزش‌ها را به دست گرفته افتخار می‌کنیم و امیدواریم حق‌تعالی به این نظام و ارزش‌های الهی و انسانی آن بیش از پیش کمک کند.