×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به مشکلات موجود در دستگاه قضایی خصوصا مشکلات معیشتی کارکنان اداری گفت: بنده مشکلات معیشتی کارکنان را با ریاست قوه قضاییه مطرح کرده‌ام. البته بودجه دستگاه قضایی بسیار اندک است و قوه قضاییه از نظر اعتبارات مالی مظلوم است.

 آیت‌الله گرکانی در مراسم تقدیر از کارکنان نمونه دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه قوه قضاییه تنها قوه‌ایست که روزانه به طور مستقیم و مستمر با مردم سر و کار دارد، خواستار ارتقاء جایگاه فرهنگ قضاوت در میان اقشار مختلف جامعه شد.

رییس دیوان عالی با تبیین اهمیت کار دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: رکن اعظم سعادت و سلامت جامعه، امنیت است و در ساختار امنیت دستگاه قضایی نقش بسزایی دارد.

محسنی گرکانی تصریح کرد: همه امور، باید به واسطه عمل عالمانه و عادلانه و صالحانه اصلاح شود و اگر از این طریق وارد شویم، چهره دستگاه قضایی تغییر می‌کند و دگرگون می‌شود.

در ابتدای این دیدار عمرانی، رییس اداره دفتر دیوان عالی کشور طی سخنانی اظهار کرد: انسان به حکم فطرت حقیقت‌جو است هر کسی برای یافتن حقیقت قرائتی دارد. کارکنان دیوان عالی کشور در پی حقیقتی است که از طریق خدمت به مردم با محوریت قضات،‌آراء عادلانه‌ای صادر شود انشاءالله ما هم در اجرای عدالت سهیم باشیم.

رییس اداره دفتر دیوان عالی کشور با ارائه گزارشی،‌ایجاد سامانه رایانه‌ای دیوان عالی کشور، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی، برگزاری دوره‌های آسیب‌شناسی برای کارکنان، تاسیس صندوق قرض‌الحسنه احسان امیرالمومنین (ع)‌ و تشکیل کلاس‌های متعدد آموزشی را از اقدامات اداره دفتر دیوان عالی کشور برشمرد.

وی با توجه به معضل جعل دادنامه گفت: برای جلوگیری از هرگونه جعل، ابتکاری در دیوان عالی کشور انجام گرفته و آن الصاق هالوگرام به دادنامه‌های دیوان عالی کشور است که توانسته تا حدود بسیار زیادی مشکل جعل اوراق قضایی را حل کند.