×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به نقل از روابط عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی افزود: خلقت و زندگی حضرت مسیح(ع) که روح خداست و کلمه الهی و قول‌الحق است توام با معجزات متعدد بوده است و تعابیر قرآنی خیلی عجیب در این باب است.

لاریجانی با اشاره به سخن گفتن حضرت مسیح (ع) در گهواره و دیگر معجزات آن حضرت گفت: در آیات قرآنی خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید حضرت عیسی سلام‌الله علیه احیای موتی می‌کرد و از آنچه در منازل جمع‌آوری و ذخیره شده بود، خبر می‌داد. در قرآن از قول حضرت عیسی آمده است: «انی اخلق لکم من الطین کهیئه الطیر فانفخ فیه فیکون طیرا باذن الله و ابری الاکمه والابرس و اخبی الموتی باذن الله و انبء کم بما تاکلون و ما تدخرون فی بیوتکم ان فی ذلک لایه لکم ان کنتم مؤمنین».

رئیس قوه‌قضاییه افزود: اتصال به روح‌القدس و تأیید به روح‌القدس، از عالی‌ترین مقامات انسانی است و با رسیدن به این مرحله انسان از همه چیز باخبر می‌شود و به اذن‌الله احیا می‌کند موتی را و بیماران را شفا می‌دهد و حضرت عیسی (ع) به این مرحله رسیده بود و قرآن مکررا این مسئله را تایید می‌کند و فرق است بین ادیانی که به خاطر تحریفشان و به خاطر دنیاپرستی عده‌ای، مطالب حق انبیا را تحریف کرده‌اند با قرآنی که همواره انبیای الهی را تایید می‌کند.

لاریجانی با تبریک و تهنیت میلاد حضرت مسیح (ع) به مسیحیان جهان خصوصاً مسیحیان کشورمان گفت: در هیچ دین و کتاب آسمانی به اندازه قرآن شریف و اسلام نسبت به انبیای الهی تکریم و تعظیم نشده است. برخی کشورهای منتسب به مسیحیت انواع شقاوت‌ها را در حق مردم دنیا انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: در عین حال از سران دینی مسیحی هم می‌خواهیم که در مقابل ظلمی که در کشورهای منتسب به مسیحیت می‌شود ساکت نباشند چرا که این حضرت مسیح است که فرموده است: قال انی عبدالله اتانی الکتاب و جعلنی نبیا و جعلنی مبارکا این ما کنت و اوصانی بالصلوه و الزکاه ما دمت حیا و برا».

لاریجانی تأکید کرد: کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه به رواج منکر و کوچک شدن اهمیت معروف می‌انجامد.

رئیس قوه‌قضاییه افزود: ما امیدواریم که این نعمت بزرگ که در آیات و روایات به آن توجه شده آسان از کنارش نگذاریم و حداقل مردم در محیط‌هایی که زندگی می‌کنند با زبان، یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی تأکید کرد: احساس می‌شود متأسفانه غیبت کردن، خلاف گفتن، افترا بستن و مسائل این چنین در جامعه رواج دارد و کسی اعتنا نمی‌کند و از کنارش می‌گذرند در حالی که اگر در هر جمعیت کوچک یا بزرگی کسی خلافی مرتکب شد و دروغی گفت و تهمتی زد، به او تذکر داده بشود که این حرف خلاف است و درست نیست و البته با شرایطی که برای انجام امر به معروف و نهی از منکر در کتب فقهی ذکر شده است بیان شود، حتماً موجب تقویت بنیان‌های فضایل اخلاقی در جامعه و موجب منع از گسترش امور منکر می‌شود.

رئیس قوه‌قضائیه ابراز امیدواری کرد طرحی که به همین مناسب در مجلس شورای اسلامی مطرح شده پیگیری بشود و به یک سرانجام قانونی و رسمی در کشور برسد.

لاریجانی با اشاره به حوادث سال گذشته خاطرنشان کرد: ۹ دی، حماسه حضور مردم در مقابل فتنه‌گرانی بود که می‌خواستند کشور را به اجانب بفروشند.

در ادامه جلسه روش‌ها و ساختار هیئت‌های تخلفات اداری قوه‌قضائیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعد موکول شد.

لاریجانی در این زمینه گفت: رکن مهم نظارت بر کارمندان دستگاه قضایی اصلاح و رفع مشکلات هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری است.