×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ نفر به واحد مشاوره مجتمع حقوقی کرج مراجعه می کنند.

 

محمد باقر مازنی ا با اشاره به فراوانی ورودی پرونده‌ها بر اساس عناوین حقوقی اظهارکرد: به ترتیب طلاق و درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش، مطالبه خسارت، مطالبه مهریه، مطالبه طلب، نفقه، وجه چک و سفته و اعسار از پرداخت محکوم به از جمله عناوین حقوقی به ترتیب فراوانی ورودی در کرج هستند.

 

وی افزود: اولویت های جرایم دادسرای کرج به ترتیب سرقت، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی، ایراد صدمه بدنی عمدی و شرکت در منازعات دسته جمعی، کلاهبرداری، ارتشا، اختلاس، جعل، خیانت در امانت، ترک نفقه، صدور چک بلا محل و قتل غیر عمد و شبه عمد است.

 

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج تصریح کرد: بالا بردن سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها محور اصلی فعالیت های دادسرا در سال جاری است چرا که احقاق این اهداف باعث اعتماد مردم نسبت سیستم قضایی و تشکیلات می شود.

وی تشکیل واحد ارشاد و معاضدت قضایی در مجتمع های حقوقی و خانواده را یکی از اقدامات اساسی سال جاری برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها ذکر کرد و گفت: هدف از تشکیل این واحد، توانمند سازی مراجعین به دادگستری است.

مازنی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که شعب ما با آن درگیرند عدم آشنایی مراجعان با حقوق خودشان است.

وی افزود: چون مراجعین از قوانین شکلی اطلاع ندارند توقعاتی فراتر از قانون برای آنها ایجاد می‌شود و واحد ارشاد وظیفه دارد که به مراجعین از روند رسیدگی به پرونده اطلاعات اجمالی دهد.