×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

زن بی‌گناه ایرانی که از سال ۲۰۰۷ در زندان‌های آمریکا به سر می‌برد، گفت: برای یک هفته در زندان انفرادی نگه‌داری شده است.

به گزارش لاویر نیوزو به نقل از پرس‌تی‌وی، “شهرزاد میرقلی‌خان” در گفت‌وگوی تلفنی با این شبکه افزوده است که در تاریخ ۲۳ اکتبر به زندان انفرادی معروف به اس‌اچ‌یو SHU منتقل شده و به مدت یک هفته در حبس انفرادی به سر برده است.

وی افزود: درجایی حبس شده که جنایت‌کاران خطرناک در آن جا نگه‌داری می‌شدند و هرگز به من گفته نشد که چرا باید در چنین جایی محبوس باشم.

میرقلی‌خان اظهار کرد: “من گفتم که حق دارم بدانم چرا شما من را در اس‌اچ‌یو نگه‌داری می‌کنید. من کاری انجام نداده‌ام که مستحق چنین رفتار وحشتناکی باشم.”

وی همچنین از دسترسی به حقوق قانونی‌اش در مکاتبه با رئیس جمهوری ایران یا آمریکا محروم شده است.

میرقلی‌خان تصریح کرد: “من اصرار و خواهش می‌کردم که فقط به من اجازه دهید تا به خانواده‌ام که نگران من هستند، خبر دهم.”

میرقلی‌خان در سال ۲۰۰۷ در آمریکا بازداشت شده است. وی در آن زمان ۲۶ سال سن داشت. محمود سیف، همسر پیشین شهرزاد، متهم به تلاش برای صادرات دوربین‌های دید در شب از اتریش به ایران بوده است اما شهرزاد در غیاب شوهرش، بازداشت و در دادگاه فدرال فلوریدا به پنج سال زندان محکوم شده است.

شهرزاد که دو فرزند دارد، حدود سه سال است که در زندان به سر می‌برد. وی می‌گوید‌؛ مورد شکنجه روحی و جسمی قرار گرفته و از هر گونه دیدار با اعضای خانواده‌اش از جمله دو دخترش ملیکا و ملینا محروم مانده است. به شهرزاد تنها اجازه داده می‌شود که هر هفته یک ساعت و ۲۵ دقیقه با اعضای خانواده‌اش گفت‌وگوی تلفنی داشته باشد.

این درحالی است که بخش تادیبی ایالت فلوریدا آشکارا ابراز داشته که به هر یک زندانیان باید اجازه داده شود تا هفته‌ای دو ساعت با خانواده‌شان دیدار داشته باشند. واشنگتن تاکنون چندین تبعه ایرانی را به اتهام نقض تحریم‌های امریکا علیه ایران، بازداشت کرده است.