×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

13901129000433_PhotoAمرکز بین‌المللی مطالعات زندان‌ها اعلام کرد در آمریکا بیش از ۲/۵ میلیون کودک وجود دارد که یکی از والدینشان در زندان به سر می‌برند.

روزنامه هافینگتن پست نوشت: سیستم زندان‌های آمریکا برای این کشور ننگ محسوب می‌شود. در حال حاضر از هر ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا ۷۱۶ تن زندانی هستند که این تعداد در مقایسه با کشورهای بزرگی چون روسیه و چین آمار بسیار بالایی به شمار می‌آید.

مرکز بین‌المللی مطالعات زندان‌ها (Icps) در گزارشی اعلام کرد که در روسیه از هر ۱۰۰ هزار تن ۴۸۴ نفر و در چین نیز ۱۲۱ نفر زندانی هستند.

این مرکز همچنین آورده است که ۶۰ درصد از زندانیان آمریکا مجرمانی هستند که بدون توسل به خشونت مرتکب جرم شده‌اند که اغلب‌شان نیز سیاه‌پوستان آفریقایی آمریکایی هستند؛ این در حالی است که آمریکایی‌ها مدعی کاهش میزان وقوع جرم هستند، اما جمعیت زندانیان این کشور همچنان رو به افزایش است.

هافینگتن پست در ادامه نوشت: مقامات سیاسی این کشور در حالی رای می‌آورند که زندانیان را خشن و غیرانسانی می‌دانند. در این کشور خلافکارانی که یک بار محکوم می‌شوند حق رای ندارد و به آنها اجازه داده نمی‌شود هیچگونه تاثیری در سیاست داشته باشند. نزدیک به شش میلیون آمریکایی یا به عبارت دیگر ۲/۵ درصد از رای‌دهندگان اجازه رای ندارند چون یک بار در زندگی‌شان محکوم شده‌اند.

هاروی سیلورگلیت، یک حقوقدان و فعال اجتماعی می‌گوید که قوانین نوشته شده در آمریکا به ویژه آن‌هایی که به استفاده از تکنولوژی مربوط هستند یکی از عوامل این اتفاق است که باعث شده اغلب آمریکایی‌ها روزانه سه بار مرتکب جرم شوند.

وی معتقد است که یک دادستان سختگیر می‌تواند بر اساس کتاب‌های قانون تقریبا همه افراد این کشور را متهم کند. این قوانین احمقانه موجب شده تا برقراری امنیت هزینه‌های بسیار بالایی داشته باشد.

این حقوقدان در ادامه هشدار داد که میزان بسیار بالای صدور حکم حبس علیه خلافکاران و عدم توانایی مسوولان برای برخورد با تمایل این افراد به ارتکاب جرم برای جامعه بسیار بد و خطرناک است. در سال ۲۰۰۸ زندان‌های فدرال و دولتی در مجموع حدود ۷۵ میلیارد دلار هزینه داشته‌اند.

آن‌هایی که به زندان می‌افتند اغلب مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرند. به بسیاری از آنها تجاوز می‌شود در حالی که این مساله در جامعه مسکوت باقی می‌ماند. آمارها نشان می‌دهد سالیانه حدود ۲۱۷ هزار زندانی مورد تجاوز قرار می‌گیرند یعنی روزانه تقریبا ۶۰۰ تن قربانی این اتفاق می‌شوند. وزارت دادگستری در سال ۲۰۱۰ گزارشی در مورد میزان خشونت‌های جنسی در مراکز حبس افراد زیر ۱۸ سال منتشر کرد که نشان می‌داد ۲۱/۱ درصد از این زندانیان آزار و اذیت‌های جنسی را گزارش داده‌اند. از میان این افراد کودکانی که مدت زمان حبس‌شان بین هفت تا ۱۲ ماه است، بیشترین میزان قربانیان را تشکیل می‌دهند.

متاسفانه زندانیان خشن‌تر و یا قوی‌تر در این مراکز این امکان را دارند که با پرداخت رشوه به مسوولان زندان‌ها بتوانند به تجاوزهای خود ادامه داده و قربانیان خود را در اختیار داشته باشند. این در حالی است که مقامات فدرال، محلی و یا دولتی در صورت اطلاع از این حقایق هیچ اقدامی برای توقف این وضعیت به عمل نمی‌آورند. کمیسیون ملی حذف تجاوز در سال ۲۰۰۹ در اطلاعیه‌ای از مقامات خواست تا با انتشار آمارهای واقعی خشونت‌های جنسی، گسترش آموزش پرسنل زندان‌ها، کمک به قربانیان و برقراری امنیت برای قربانیان در صورت گزارش مساله موجب کاهش وقوع این حوادث در زندان‌ها شوند.

بر اساس این گزارش شمار بالای زندانیان در آمریکا که ناشی از عوامل متعددی چون کثرت صدور حکم زندان، صدور حبس ابد بدون بخشش در ازای حکم اعدام و … است سبب شده تا زندان‌های این کشور با ازدحام جمعیت و نبود امکانات کافی برخوردار باشند. به عنوان مثال اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLV) اخیرا شکایتی را علیه زندان شرق می‌سی‌سی پی مطرح کرده و گفته بود زندانیان این مرکز به دلیل نبود سرویس‌های بهداشتی کافی مجبورند کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنند. سلول‌های این زندان از نبود برق و نور کافی رنج می‌برند. زندانیان حتی لباس مناسب ندارند و امکانات پزشکی کافی نیست. به علاوه اینکه تجاوز و ضرب و شتم نیز امری معمول تلقی می‌شود.

هافینگتن پست در پایان متذکر شد که سیستم زندان‌های آمریکا نیازمند فوری اصلاحات است و مردم موظفند برای رسیدگی به آنها و دادن حق رای به این افراد تلاش کنند.