×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: عاشورا تنها یک واقعه نیست که عده‌ای در آن جهاد کرده و شهید شدند بلکه حامل پیامی است که در کل جهان فراگیر شده و تمامی قیام‌های که امروز در جهان علیه ظلم و ستم به پا می شود از قیام عاشورا پیروی می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان پزشکی قانونی کشور، نظارت و کنترل و اشراف بر مجموعه‌ها را از وظایف حفاظت و اطلاعات دانست و گفت: این مهم از زیرشاخه های امر به معروف و نهی از منکر است بنابراین در انجام این وظیفه باید از اهل بیت درس گرفته و الگو برداری کنیم، زیرا امر به معروف و نهی از منکر عامل قوام جامعه و حفظ دین است.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، حفاظت و اطلاعات را مسوول حفظ سلامت در قوه دانست و گفت: پزشکی قانونی و دیگر سازمان‌های تابعه قوه قضاییه مجموعه‌های سالمی هستند که با وجود تمامی مشکلات وکاستی‌ها سلامت خود را حفظ کرده‌اند.

خطیب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: برای حفظ سلامت درونی مجموعه قوه قضائیه و پزشکی قانونی در افکار عمومی باید به سلامت پیرامونی آن هم توجه کنیم زیرا نمی توان تأثیر عوامل بیرونی را در انجام وظایف نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و اطلاعات چشم و گوش و دست و بازوی سازمان است اظهارکرد: مدیران و متصدیان امور باید به مسئولان حفاظت و اطلاعات که یاور و بازوی آنان هستند اعتماد کنند و دیدگاه‌ها و نظرات آنان را مورد توجه قرار دهند زیرا نظرات این افراد در بسیاری موارد ثمربخش و کارساز است.

خطیب در ادامه خاطرنشان کرد: در حفظ سلامت هر مجموعه پیشگیری اولین قدم است، بنابراین توجه به مباحث پیشگیرانه در اولویت برنامه های حفاظت و اطلاعات قرار دارد و یکی از راه‌های تحقق این هدف همراهی و همدلی حفاظت و اطلاعات با مدیران سازمان است.

به گفته وی با وجود مشکلات بسیار هر چه همکاری‌های افزایش یابد می توان در هر شرایط سلامت مورد انتظار در یک مجموعه را پیگیری و اجرا کرد.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری حفظ سلامت در یک مجموعه، دیگر وظایف حفاظت را نفی نمی کند اذعان داشت: تأمین یگان‌های انتظامی از جمله وظایف حفاظت است که امید است با تشکیل یگان‌های انتظامی به شکل جدید به سمتی برویم که سازمان‌ها تابعه، خود مسوولیت حفاظت‌شان را برعهده بگیرند.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به توسعه امکانات الکترونیکی و ایجاد شبکه‌های جدید ادامه داد: یکی از مأموریت‌های جدید حفاظت و اطلاعات توجه به امکانات و شبکه‌های الکترونیکی جدید است که با فناوری نوین در مواردی مجموعه را با تهدید جدی مواجه می‌کند بنابراین باید برای پیشگیری از چنین آسیب‌هایی اقدامات حفاظتی لازم را انجام داد.

حجت‌الاسلام خطیب ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید حفاظت و اطلاعات پزشکی قانونی و تقدیر از مدیر کل سابق، توسعه خدمات الکترونیک در پزشکی قانونی و ارائه برخی خدمات به شکل غیر حضوری را در کاهش برخی آسیب‌ها مؤثر دانست.

در این مراسم با تقدیر از خدمات محمود مباشری، دکتر رضا حاج منوچهری به عنوان مدیرکل جدید حفاظت و اطلاعات سازمان پزشکی قانونی کشور معرفی شد.