×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه  آیت‌الله آملی لاریجانی گفت : حضرت امام (ره) حق عظیمی بر همه‌ ما ، آحاد ملت و همه  مسلمین دارند. راه جدیدی که آن امام بزرگ مطرح کردند تکیه بر ارزش‌های الهی و اسلام است .

آیت ا… آملی لاریجانی  افزود: معنویتی که امام (ره) در این زمان آن را احیا کردند هر روز بیش از پیش شناخته می‌شود. وضعیتی را که در کشورهای غربی بخصوص  آمریکا و اروپا وجود دارد  می بینیم که حاکی از  نیاز مردم آن‌جوامع به  معنویت و عدالت است و این را در  شعارهای اصلی امام (ره)  می توان مشاهده کرد .

رییس قوه قضاییه با اشاره به تاکید امام (ره) بر ضرورت توجه به مردم یادآور شد: ایشان این نکته را به مسئولان همیشه تاکید داشتند  ‌که به فکر مردم باشند و نیازهای  جامعه را بخصوص برای قشر محروم فراهم کنند .

آیت ا… آملی‌لاریجانی با اشاره به این سخن گرانبهای امام که خدمت به خلق عبادت است گفت : آن امام فقید همواره بر این موضوع تاکید داشتند که ، مسوولان  حقوق مردم را رعایت کنند و  چنانچه  خدمتی به خلق از سوی مسئولان پدید آمد یک عبادت است، وگرنه ارزشی ندارند.

رییس قوه قضاییه  با اشاره به اینکه راه امام خمینی  (ره ) هر روز بیش از پیش در جهان شناخته می شود  ،افزود  : این راه، مسیری  است که در دنیا به عنوان یک ارزش شناخته شده و پیموده می شود .

آیت ا… آملی لاریجانی  با اشاره به تاثیرات اندیشه های امام (ره )  و انقلاب اسلامی در منطقه و جهان گفت : بیداری اسلامی که  در کل کشورهای منطقه و شمال آفریقا مشاهده می شود نشات گرفته از   دعوتی است که  امام (ره) در ۳۰ سال پیش  آن را احیا وهمگان را به آن فراخواند و اکنون بیش از پیش در میان مسلمانان اثر گذار است  و فطرت الهی  زنده شده است .

 

رییس قوه قضاییه  درباره  نقش دستگاه قضایی در تحقق اهداف و آرمان‌های امام (ره) گفت: روشن است که دستگاه قضایی یک رکن از ارکان نظام اسلامی وهمچنین  رکن بسیار نیرومندی برای پیاده شدن اهداف انقلاب اسلامی است.

آیت ا… آملی لاریجانی  با اشاره به  این فرمایش مهم امام (ره ) که فرموده اند : اگر دستگاه قضایی سالم باشد ،نظام و کشور سالم است ، گفت :  مسوولیت بسیار بزرگی بر دوش همه‌ ماست ،  و دستگاه قضایی هم به عنوان متولی عدالت در نظام اسلامی وظایف بسیار سنگینی دارد و هنوز با تعالیم و منویات امام ( ره ) فاصله وجود دارد.

رییس قوه قضاییه با اشاره به نقش مردم در نظام اسلامی خاطر نشان ساخت :امیدورام تا همه ،دست به دست هم دهیم و انشاء ا… موجب رضایت حق تعالی و ولی نعمتان نظام که مردم هستند را فراهم آوریم .

این گزارش حاکیست  ، رییس قوه قضاییه و مسوولان عالی قضایی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به مزارشهدای هفتم تیر و شهدای  انقلاب اسلامی رفتند وبه مقام شامخ آنان نیز ادای احترام کردند