×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

divan edalatرییس دیوان عدالت اداری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ شهر قم، اقدام طلاب حوزه علمیه و مردم بیدار قم را در صیانت از حریم مرجعیت، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که پس از یک سال با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه ۱۸ دی ماه هیات عمومی دیوان عدالت اداری گفت: برای شهیدانی که در مخالفت با مقاله‌ای که عناصر ساواک در مطبوعات آن روز علیه مرجعیت و حضرت امام خمینی(ره)، خون پاکشان زمین شهر قم را رنگین کرد، از بارگاه الهی علو درجه را خواهانیم.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) اظهارکرد: حضرت رسول اکرم(ص) در فرمایشی به عمار، که هشداری برای همه مسلمانان است، می‌فرماید «ای عمار! پس از من در جهان اسلام حوادثی از فتنه اتفاق می‌افتد، وقتی در جریان این فتنه‌ها قرار گرفتی، مراقب باش و مسیرت را مسیر علی(ع) قرار بده و از علی بن ابی‌طالب(ع) و حزب او پیروی کن. بدان که اگر می‌خواهی در جریان فتنه، مسیر حق را پیدا کنی، علی(ع) با حق و حق با علی(ع) است. ای عمار! تو در این مسیر با دو گروه به مبارزه برخواهی خواست، گروه اول: بیعت‌شکنان و گروه دوم، ستمکاران. پس از آن تو به دست یک گروه سرکش کشته می‌شوی».

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه این وقایع منحصر به زمان حضرت امیرالمومنین علی(ع) نیست، ادامه داد: همان ملاک و معیاری که پیامبر اکرم (ص) برای عمار مشخص کردند، برای ما نیز در عصر حاضر شاخص پیروی از ولایت است.

منتظری در ادامه اظهارات خود به یادآوری ماجرای ۱۷ دی‌ماه سال ۱۳۱۴ و اقدام رضاخان در هتک حرمت زنان مسلمان پرداخت و گفت: در این روز رضاخان، عامل دست نشانده انگلیس در کشور مسلمان شیعه ولایی با اقدام به کشف حجاب، الگوی استعماری انگلیس را در کشور اجرایی کرد.

وی افزود: حجاب از ضروریات دین است و شارع مقدس اسلام از این رهگذر برای بانوان و صنف زنان حرمت خاصی به عنوان نوامیس مسلمانان قائل است حال آنکه این عامل انگلیس، به مبارزه و مخالفت با نص صریح قرآن برخواست و با کشف حجات تلاش کرد تا آنان را به اسارت بکشاند.