×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس قوه‌ی قضاییه با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) نور کامل حق است تا آن جا که در پاره‌ای روایات در تفسیر سوره قدر، درک و معرفت ریحانه‌النبی (ص) حضرت صدیقه طاهره درک لیله‌القدر دانسته شده است.

آیت‌الله صادق‌ آملی‌لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با بیان حدیث ثقلین و تفسیر آن اضافه کرد: حقیقت ائمه اطهار علیهم‌السلام و کتاب خداوند حقیقتی واحد هستند که این دو ثقل عظیم تا قیام قیامت از یکدیگر جدا نخواهند شد.کتاب خدا حبل ممدود بین آسمان و زمین است و همین‌طور نور معصومین علیهم‌السلام.

رییس قوه‌ی قضاییه معرفت مقامات ائمه اطهار (ع) را موجب معرفت نفس دانست و افزود: نور وجودی ائمه اطهار(ع) بر قلوب همه مومنان اشراف دارد و در روایات آمده است این نور، نورانی‌تر از خورشید تابان است.

لاریجانی با بیان جایگاه ممتاز حضرت زهرا (س) در نزد حضرت حق و دیگر ائمه اطهار علیهم‌السلام اضافه کرد: علو مقام آن حضرت تا آن‌جاست که مطلق غضب حضرت صدیقه طاهره (س) غضب خداوند عزوجل و مطلق سرور و شادی ام‌الائمه شادی و سرور خداوند متعال را موجب می‌شود. ما شیعیان که پیروان آن حضرت هستیم باید به اندازه درک‌شان آنان از آن ذوات مقدسه تبعیت کنیم و امیدواریم همین‌که از حزن آنان اندوهگین و از سرور آن بزرگواران شاد می‌شویم ان‌شاءالله تاحدی نجات‌بخش باشد. گرچه درک و تصور مقام عظیم و والای دخت رسول بزرگوار اسلام در فراخنای درک ما نمی‌گنجد.

در ادامه این جلسه بحث و بررسی پیرامون چگونگی نظارت دیوان عالی کشور بر اجرای صحیح قوانین در محاکم موضوع اصل ۱۶۱ قانون‌اساسی با حضور تعدادی از قضات دیوان عالی کشور ادامه یافت.