×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رونده دو پزشک متخلف به علت دریافت زیر میزی و مبلغ خارج از تعرفه در شعب تعزیرات حکومتی اصفهان و گیلان رسیدگی شد.

به تازگی در استان اصفهان یکی از جراحان مغز و اعصاب از بیماری مبلغ دو میلیون تومان خارج از تعرفه و یا به عبارتی زیرمیزی دریافت کرد.

بیمار نیز در مقام شاکی خصوصی شکایت خود را به اداره کل تعزیرات حکومتی اصفهان اعلام کرد. پس از بررسی این شکایت در شعبه تعزیرات حکومتی، تخلف برای رییس شعبه محرز شد و در نهایت این پزشک متخلف وجه اخذ شده را به بیمار بازگرداند و همچنین مطابق قانون به پرداخت چهار میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

مشابه این پرونده در استان گیلان نیز اتفاق افتاد؛ بطوری که بیماری که برای جراحی بینی اقدام کرده بود در مقام شاکی خصوصی به اداره کل تعزیرات حکومتی مراجعه می کند و از اخذ مبلغ مازاد بر تعرفه توسط پزشک جراح خود شکایت می‌کند.

پرونده برای رسیدگی به شعبه ویژه ارسال می شود و بعد از مراحل رسیدگی صحت ادعای شاکی برای رییس شعبه اثبات می شود. جالب توجه اینکه برای رییس شعبه روشن شد که پزشک متخلف در جراحی های دیگر نیز مبالغی خارج از تعرفه از بیماران دریافت کرده است.

بدین ترتیب بر اساس قانون و به استناد ماده ۴ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی، حکم به‌پرداخت مبلغ ۵۴۷ میلیون و ۸۰۸ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت و توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی برای پزشک خاطی صادر شد.