×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در هفدهمین همایش مجتمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح با موضوع بررسی عوامل نوین فرار از خدمت و ارائه راهکارهای موثر برای پیشگیری از آن ضمن تقدیر از شهدای گرانقدر انقلاب و تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) با بیان اینکه در نهج البلاغه به حقوق متقابل ملت و دولت اشاره شده است، گفت: نیروهای مسلح ستون فقرات این ملت هستند و این حصار نباید آفت داشته باشد و رخنه در آن ایجاد شود؛ چراکه افزایش جرم، نظم و انضباط و استواری را از بین می‌برد و موجب آسیب می‌شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان عالی قضایی در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کردند که تلاشها در این راستا سازمان یافته انجام شود، بنابراین سازمان قضایی نیروهای مسلح موظف است این تلاش را سازمان یافته کنند که این امر از طریق برنامه ریزیی مستمر، تدابیر ویژه، مشارکت همگانی محقق می شود و راهکارهای مقطعی ما را به نتیجه نمی‌ساند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی تصریح کرد: باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم فرهنگ سازی کرد و یکی از محورهای تنبیه و تشویق در نیروهای باید پیشگیری از وقوع جرم باشد به طوری که یگانی که موفق شود جرم را کاهش دهد مورد تشویق قرار گیرد.

وی ادامه داد: آگاه سازی در زمینه قوانین و مقررات را باید در دستور کار قرار داد و بنای ما بر این است که آموزش مسائل قانونی وحقوقی را در سازمان قضایی نیروهای مسلح توسعه دهیم بنابراین باید از تجربیات دیگران و ابزارهای هنری در راستای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ما توفیقات خوبی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم داشته ایم و در بسیاری از جرایم نیز کاهش داشته ایم وآن را کنترل کرده ایم اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با طرح این سوال که علل فرار سربازان از خدمت چیست و آیا ما توانسته ایم جایگاه سرباز را در نیروهای مسلح تبیین کنیم گفت: اولین وظیفه ای که مدیران نسبت به مردم و زیر دستان خود دارد رفتار مهربانانه است که به عنوان یک اصل مطرح است، ارتباط مستقیم با مردم نیز باید در نظر گرفته شود همچنین بررسی و رسیدگی به امور زیردستان نیز مورد تاکید است بنابراین با اتخاذ این کارها قطعا می توانیم موثر باشیم.