×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان این‌که انقلاب اسلامی تحولات عظیمی را بوجود آورد و دنیا را تکان داد، گفت:آثار این انقلاب چنان در تمام دنیا نمایان شده است که مستکبرین ۳۱ سال است تاب تحمل آن را ندارند و حتی یک روز هم از توطئه علیه انقلاب فروگذار نبوده‌اند و تمامی این توطئه‌ها نشان دهنده عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم بهرامی که در جمع کارکنان دادسرای نظامی تهران سخن می‌گفت، با اشاره به وظیفه مهم قضات در نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: قاضی مسؤول اقدامات و تصمیماتش است و هر زمانی که دست به قلم می‌برد، باید مراقب باشد و هوای نفس را از خود دور کند تا خدای ناکرده حق را ناحق نکند.

وی افزود: در تصمیمات قضایی باید خدا را در نظر داشته باشیم و عزم خود را برای رعایت دقیق قانون جزم کنیم و در برخورد با ارباب رجوع ضمن رعایت احترام و تکریم، در چهارچوب قانون، وظایف خود را درست انجام دهیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به بیانات حضرت امام(ره) در این ارتباط اشاره و اظهار کرد: امام(ره) می‌فرمایند که قضاوت از دو جهت مهم است یکی این‌که قضاوت در همه عرصه‌ها مشکل است و دیگر آن که کسانی که در نظام اسلامی قضاوت می‌کنند هر خطایی انجام دهند به نظام ضربه وارد می‌شود.

بهرامی، به پرونده بازداشتگاه کهریزک اشاره کرد و افزود: پس از انتخابات،تعداد اندکی در جریان این پرونده مرتکب جرایمی شدند اما دشمنان آن را به پای کل نظام نوشتند و یک مجموعه عظیم و خدوم را متهم کردند لذا باید مراقب باشیم زیرا که اشتباهات ما اثرات منفی برای نظام به بار می‌آورد.

وی وظیفه دادسرای نظامی تهران را سنگین و حساس توصیف کرد و گفت: پرونده‌هایی که در این دادسرا رسیدگی می‌شود از اهمیت خاصی برخوردار است و برای حفظ اقتدار نیروهای مسلح و احقاق حقوق مردم علاوه بر سرعت؛ دقت و ظرافت را در رسیدگی به پرونده‌ها باید اعمال کرد و روز به روز در جهت ارتقاء فعالیت‌ها تلاش کرد.

دادستان نظامی تهران نیز در این مراسم، در گزارشی از وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای نظامی تهران، گفت: روند رسیدگی به پرونده‌های جاری در دادسرای نظامی تهران از وضعیت مطلوبی برخوردار است و بسیاری پرونده‌های معوقه نیز رسیدگی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شکرالله بهرامی نیز بر دقت و سرعت در رسیدگی‌ها تأکید کرد و گفت: برای دستگاه قضایی خروجی کار یعنی عدالت در دادرسی مهم است.

در پایان این نشست،محمدرضا یزدانیان به عنوان معاون قضایی و قاسم ولی پور به عنوان معاون اظهارنظر دادسرای نظامی تهران معرفی و از خدمات سیدرضا میری معاون سابق قضایی تقدیر به عمل آمد.