×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دومین همایش مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی استان همدان با حضور دکتر پور مختار ریئس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و دکتر ستار عزیزی مدیر گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد .

 به گزارش لایرنیوز : دومین همایش مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی استان همدان با حضور دکتر پورمختار ، ریئس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و دکتر ستار عزیزی مدیرگروه حقوقی دانشگاه بوعلی سینا  در تالار فجر استان همدان برگزار شد. در این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط آقای عباسی از  قاریان کشوری و وکلای مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی استان همدان آغاز شد. علیرضا ترکستانی ، ریئس مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی استان همدان با تبیین موضوع اعتبار در شغل وکالت اظهار داشت اعتبار در حرفه وکالت از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، اعتبار چیزی نیست که بصورت یک شبه بوجود بیاید ، یک حقوقدان در حرفه وکالت چه بسا می بایست سالها ممارست کند، دود چراغ بخورد تا این اعتبار را بدست آورد . وکلا باید بسیار تلاش کنند تا اعتبار حرفه ای کسب کنند و بعد از آن نیز باید بسیار تلاش کنند تا این اعتبار را حفظ و نگهداری کنند . ریئس مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی استان همدان در ادامه از پیشه کردن صداقت و درستکاری در حرفه وکالت سخن گفت و اظهار داشت . وکلاء می بایست در ارتباطات خود با موکلین و دستگاه قضایی صداقت و درستکاری داشته باشند و موکلین را به امور واهی امیدوار نسازند و در ارائه مشاوره و تبیین دعوی موکل موقعیت حقیقی موکل را در دعوی اظهار نمایند . وی در ادامه اظهار وکالت شغل مقدسی است ، چرا که وکیل از نامهای خداوند و در قرآن نیز کلمه وکیل بارها تکرار و از مشاغل سوگند دار است چرا که وکیل سوگند می خورد که راستی و درستی را پیشه خود سازد.

ترکستانی در ادامه در خصوص لایحه  جامع سازمان وکلای رسمی دادگستری اظهار داشت  : اگر قرار است ادغامی صورت پذیرد ، این ادغام می بایست ادغامی عادلانه باشد وی در ادامه اظهار داشت مرکز امور وکلاء و مشاوران قوه قضاییه و مراکز استانی دیگر تثبیت یافته اند و اظهارات مغرضانه عده ای در خصوص حدود چهارده هزار وکیل این مجموعه که یاری گر دستگاه قضایی هستند بر خلاف انصاف و عدالت است وی با اشاره به اینکه وکلای مراکز  امور وکلاء و مشاوران حقوقی استانی در کلیه حوزه های قضایی و کشور خدمات حقوقی رایگان به آحاد مردم ارائه می نمایند . محقق شدن این امر را یکی از عوامل جلوگیری از طرح دعاوی واهی و اطاله دادرسی دانست.

در ادامه جلسه ها دکتر ستار عزیزی مدیر گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا در خصوص اخلاق وکالت و ویژگیهای یک انسان و کرامات اخلاقی افراد خصوصاً وکلا سخن گفت و وکلا را به رعایت اخلاق در این حرفه فراخواند. در ادامه دکتر محمدعلی پور مختار با حضور در جمع وکلاء و مشاوران حقوقی استان همدان ضمن تبریک بمناسبت ماه مبارک رمضان ؛ اظهار داشت رشته حقوق از رشته های پر اهمیت و حقوقدانان جز نخبگان یک جامعه می باشند . وی با اشاره به نزدیکی علم حقوق و سیاست به لحاظ ارتباطات نزدیک این دو رشته حثوثدانان را رهبران خوبی در جامعه دانست . دکتر پور مختار در ادامه با تبیین جایگاه کمیسیون اصل نود مجلس و وظایف و مسئولیتهای کمیسیون مزبور از حقوقدانان وکلاء و صاحب نظران در خواست کرد با پیشنهادات خود کمیسیون مزبور را در اجرای بهتر وظایف یاری رسانند.

http://westlawyer.ir/persian/wp-content/gallery/2hamayesh/img_3699.jpg

http://westlawyer.ir/persian/wp-content/gallery/2hamayesh/20110310535_0_0.jpg