×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: عدالت اسلامی خواستار تحقق پیشگیری از وقوع جرم بوده و بر از بین بردن انگیزه، اراده و ارتکاب جرم در جامعه تاکید دارد.

محمدباقر ذوالقدر که به مناسبت هفته قوه قضائیه در مصلای امام خمینی (ره) رشت سخنرانی می‌کرد، شهید بهشتی را معمار نظام عدالت اسلامی در کشور خواند و گفت: این شهید بزرگوار با اعمال برخی اصلاحات و حاکم کردن احکام اسلامی در دستگاه قضایی کشور، پایه‌گذار نظام نوین عدالت قضایی شد.

وی ادامه داد: شهید بهشتی در راه مبارزه با نفاق شربت شهادت نوشید و تا آخرین نفس، با همان عزم و اراده راسخ در قوه قضائیه به وظایف قانونی خود عمل کرد.

معاون اجتماعی قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار کرد: دشمنان نظام نوپای اسلامی در اوایل سال‌های پیروزی انقلاب، با ترور و رفتارهای ناجوانمردانه قصد براندازی نظام دینی برآمده از خواست مردم ایران را داشتند و در این مسیر از حمایت عوامل داخلی خود نیز بهره می‌جستند.

ذوالقدر با اشاره به همدستی ابوالحسن بنی‌صدر با منافقان و دشمنان نظام ادامه داد: رخدادی چون هفتم تیر، برای همه درس‌آموز و عبرت‌انگیز بوده و نشان‌دهنده اوج توطئه‌های دشمنان در دوران جنگ تحمیلی است.

وی یکی از اهداف منافقان در ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی را تغییر نظام دینی ایران و به بن‌بست کشاندن عرصه مدیریتی انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: همانگونه که تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی نشان می‌دهد، دسیسه‌های دشمنان هرگز نتوانست بر خواست تاریخی ملت ایران خللی ایجاد کند بلکه پس از ۳۳ سال شاهد استحکام و اقتدار نظام اسلامی ایران هستیم.

معاون اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: در جریان رخدادهای دهه ۶۰ و موج ترورهای صورت گرفته در این سال‌ها، امام خمینی (ره) مدبرانه صحنه را مدیریت می‌کردند و مردم نیز با حضوری هوشمندانه در صحنه، اقدامات دشمنان را تقبیح می‌کردند.

ذوالقدر در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف و اولویت‌های دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: با وجود برخی کمبودها، مبارزه با انواع فسادها علی‌الخصوص فسادهای مالی با جدیت دنبال شده و دست‌اندازان به بیت‌المال و ثروت‌های عمومی کشور را با قاطعیت مجازات می‌کنیم.

وی اضافه کرد: عدالت اسلامی به دنبال انتقام نیست بلکه خواستار تحقق پیشگیری از وقوع جرم بوده و بر از بین بردن انگیزه، اراده و ارتکاب جرم در جامعه تاکید دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه تحقق این مهم را نیازمند تعامل و مشارکت همه دستگاه‌ها با قوه قضائیه دانست و خاطرنشان کرد: در این میان نهادهای فرهنگی وظیفه‌ای دو چندان دارند و می‌توانند از طریق اطلاع‌رسانی به مردم سهم به‌سزایی در پیشگیری از وقوع جرم ایفا کنند.

ذوالقدر همچنین بر ضرورت ارائه الگویی جهانی از ایران اسلامی تاکید کرد و افزود: در شرایطی که قیام‌های مردمی متاثر از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، یک به یک کشورها را فراگرفته و بساط حکام ظالم و جائر در حال برچیده شدن است، باید جامعه‌ای پاک و سالم را به عنوان نمونه به مردم دنیا بشناسانیم تا حقیقت انقلاب اسلامی برای مردم دنیا معرفی شود.