×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش قدس آنلاین، سلیمان ابید ظهر شنبه در هفتمین همایش مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان، با طرح این موضوع که در سوریه بخشی از مردم کرد شناسنامه نداشتند و زمینه‌هایی برای اعتراض و سپس ایجاد داعش فراهم شد، اظهار کرد: موجودی که در سوریه و عراق قرار بر رشد داشت متفاوت بود؛ در سوریه بحث بیداری اسلامی مطرح شد که البته بیداری اسلامی کاذب بود که مبنای آن فاقد رهبری، ایدئولوژی و با الگوی خودسوزی یک جوان مراکشی بود.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام با بیان اینکه وقتی موج خودسوزی به کشورهای منطقه سرایت کرد، دو بیداری مصنوعی و کاذب در منطقه ایجاد شد، تصریح کرد: در سوریه با اشتباهات صورت گرفته، اخوان‌المسلمین در آن دوران با تمام قوا مردم را به میدان آورد؛ مدیریت مهار بحران در سوریه به جای اینکه از عملیات روانی و عملیات مهار بحران مهار مردم، توسط مردم استفاده کند، در حدود سه ماه ۳ هزار نفر تلفات گرفت.

وی اتحاد استراتژیک ایران، روسیه، سوریه، عراق، فلسطین و لبنان و اتحاد استراتژیک آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و عربستان را یادآور رویارویی استراتژی قدرت‌ها در جنگ ایران و عراق دانست و اظهار کرد: اگر آن روز صدام را آوردند که با فتح خرمشهر تهران را اشغال کنند امروز داعش نامرئی را آوردند که جهان اسلام را ببلعد.

ابید تغییر استراتژی در گسترش را به نفع داعش دانست و بیان کرد: داعش در ۷۲ ساعت نصف عراق و مهم‌ترین تجهیزات، اندیشمندان، مردم و جغرافیای عراق را گرفت و گروه چریکی تبدیل به سرزمین‌گیری و احیای خلافت شد اما تغییر رویه داد.

وی با بیان اینکه طالبان هم ادعای عمارت داشت اما داعش ادعای امپراطوری دارد، افزود: داعش زمان‌نورد قدرتمند و سریعی بود و مناطق بسیاری را گرفت.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام با اشاره به چرایی و چگونگی ایجاد داعش، اظهار کرد: موجودی در منطقه خاورمیانه متولد شد که هیچ مهندس ژنتیک و هیچ زیست‌شناسی در طول تاریخ بشریت نتوانسته چنین چیزی را خلق کند و آن داعش است.

وی داعش را ماری دوسر که یک سر آن در سوریه و یک سر آن در عراق است، دانست و افزود: داعش پدیده و حادثه شگفت‌انگیز است که هیچ هواشناس سیاسی و مطالعات بین‌المللی نتوانست ظهور آن را پیش‌بینی کند.

ابید خاطرنشان کرد: وقتی آمریکایی‌ها متوجه شدند نمی‌توانند از نظر نظامی در عراق مستقر شوند، در حوزه سیاست جنبش‌های منطقه‌ای – اسلامی و جنبش‌های انقلابی طرحی ارائه کردند، در واقع آنها طرح انحراف جنبش‌های اسلامی را در منطقه ارائه داد.

دبیر اندیشکده روابط بین‌الملل بسیج جهان اسلام ادامه داد: امروز در نظام جهانی اگر موجود خطرناکی به نام داعش را رها می‌کنند، برای اولین بار جمهوری اسلامی و فرماندهان سیاسی و نظامی آن از جمله سردار سلیمانی اثر این اژدها را از بین بردند.

.