×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

زن جوانی در دادگاه گفت: شوهرم مرا در محیط کار و زندگی محدود می‌کند و مدعی است دلیل این محدودیت، علاقه‌ زیادش نسبت به من است، در حالی که او می‌تواند به نحو دیگری علاقه‌اش را نشان دهد.

 

زوج جوانی به دادگاه خانواده مراجعه کردند و زن درخواست طلاق از شوهرش را به قاضی دادگاه ارائه کرد. این زن که ۲۷ سال سن داشت با اشاره به اینکه مهریه‌ام ۵۰۰ سکه بهار آزادی است، گفت: من و شوهرم قبل از ازدواج با یکدیگر همکار بوده و هم‌سن هستیم. یک سال است که از زندگی مشترک‌مان می‌گذرد ولی متاسفانه شوهرم بر روی برخی از رفتارهای من حساس شده است و در محیط کار مرا محدود می‌کند، هم‌چنین برایم تعیین می‌کند که باید با چه کسی صحبت کنم و با چه کسی صحبت نکنم.

وی ادامه داد: خواهان طلاق هستم و مهریه‌ام را هم می‌خواهم.

این زن جوان افزود: از محدود کردن او نسبت به خود به ستوه آمده‌ام، در این شرایط به جایی رسیده‌ام که اگر او هر کاری انجام دهد تا از طلاق منصرف شوم موفق نخواهد شد، زیرا دیگر هرگز در کنار او به زندگی ادامه نخواهم داد.

همسر این زن در ادامه دادگاه با بیان اینکه در طول زندگی مشترک‌مان، من و همسرم همیشه در کنار یکدیگر بوده‌ایم اما، همسرم به دنبال آزادی است و من نمی‌توانم این موضوع را تحمل کنم، گفت: من به دلیل علاقه‌ای که به همسرم دارم نسبت به او حساس هستم، به همین دلیل در برخی از مواقع او را محدود می‌کنم و این را نیز حق طبیعی خود می‌دانم. همسرم باید این موضوع را درک کند.

وی با بیان اینکه همسرم را طلاق نمی‌دهم، افزود: او تصور می‌کند بعد از طلاق می‌تواند به راحتی زندگی کند و با فردی بهتر از من با ازدواج کند، ولی باید بداند که هیچ کس به اندازه من نمی‌تواند به او وفادار باشد.

زن جوان در ادامه با عصبانیت گفت: من این حساسیت‌های شوهرم را نمی‌خواهم زیرا با حساسیت‌های بیجای او دچار ناراحتی می‌شوم.

وی ادامه داد: من طلاق می‌خواهم تا به راحتی بتوانم به شغل و زندگی‌ام ادامه دهم و شوهرم باید با این درخواست طلاق موافقت کند. نمی‌توانم در محیط کارم محدود باشم و هر موضوعی را که او می‌گوید گوش داده و منتظر دستورش باشم.

مرد جوان بار دیگر در پاسخ به اظهارات همسرش گفت: من فقط نگران همسرم هستم، بنابراین او نباید این موضوع را محدودیت بداند.

قاضی دادگاه نیز بعد از شنیدن اظهارات زوج جوان، حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و طرفین را به واحد مشاوره ارجاع کرد.

دکتر مجید ابهری پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی و مشاور خانواده درباره این پرونده اظهار کرد: در روابط زناشویی صداقت و وفاداری رکن اساسی و شادکامی است، اعتماد نیز سرچشمه بقای زندگی بوده و این فرآیند باید به صورت دوجانبه بین زن و شوهر وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بعضی از افراد به علت تربیت دوران طفولیت یا مشاهده بعضی از مسائل، از نظر روانی دچار پارانویا (حس بدبینی) هستند که این افراد به همه چیز و همه کس به ویژه همسر خود بدبین هستند لذا بعضی از مردان به عنوان اینکه به علت علاقه زیاد نمی‌خواهند همسرشان با افراد دیگر رابطه داشته باشد او را محدود می‌کنند که دلیل اصلی اینگونه رفتارها کوتاه بودن مدت آشنایی قبل از ازدواج و حس بدبینی مرد می‌باشد.

این متخصص علوم رفتاری تصریح کرد: در قدم اول این مرد است که باید به متخصص و روانپزشک مراجعه کند و بعد از درمان اگر باز هم بدبینی در او وجود داشته باشد، آنگاه دادگاه می‌تواند حکم جدایی آنها را صادر کند، زیرا با وجود این حس و با بیان بعضی مسائل بر اساس آن، زن به اجبار به سوی انحراف کشیده می‌شود.

این پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: بنابراین باید آنها به صورت منطقی یکدیگر را متقاعد کنند و همزمان به زندگی ادامه دهند، در غیر این صورت ادامه این زندگی جز دردسر در تربیت فرزندان و زجر کشیدن طرفین سودی نخواهد داشت. همچنین بالا بودن میزان مهریه نیز از دیگر مشکلات این زندگی است که مرد را وادار به تحمل می‌کند.