×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مجلس با دوفوریت طرح استفساریه بند ۱۶ قانون بودجه ۹۰ به منظور بازپرداخت تسهیلات پرداختی به بخش آب و کشاورزی به صورت ریالی به صندوق توسعه ملی موافقت کرد.

 نمایندگان با ۱۳۲ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۲۲ رای ممتنع از ۱۹۸ نماینده حاضر به دو فوریت این طرح استفساریه رای دادند.

عباس رجایی به عنوان یکی از طراحان این طرح سخن گفت و نورالله حیدری به عنوان مخالف اول اظهار داشت که هیچ ابهامی در بند ۱۶ قانون بودجه ۹۰ وجود ندارد تا نیاز به استفساریه باشد.

عیسی جعفری نماینده بهار و کبودرآهنگ نیز در اعلام موافقت خود گفت: اگر ابهام وجود نداشت قطعا طی هفت‌ ماهی که از سال گذشته با مشکل مواجه نمی‌شدیم.

حسن ونایی به عنوان مخالف دوم، این طرح استفساریه را در راستای موضوع انفعالی مجلس دانست و گفت: بزرگترین اشکال به مجلس هشتم این است که قوانین را تصویب می‌کنیم، ولی این قوانین پس از ابلاغ در دستگاه‌های اجرایی معطل می‌ماند و ما به جای تقویت موضع نظارتی مجلس، قوانین مکمل را مدنظر قرار می‌دهیم و می خواهیم از طریق طرح‌های دوفوریتی و یک فوریتی موضع انفعالی مجلس را برطرف کنیم.

وی با انتقاد از این‌که صندوق هیات امنای صندوق توسعه ملی با یک مصوبه کل قوه مقننه را به چالش بکشد، گفت: بهتر است به جای این طرح‌های دوفوریتی بی‌خاصیت، از مواضع نظارتی مثل اصل ۹۰ و دادسرای دیوان دستگاه‌ها را وادار به تمکین قوانین مجلس کنیم.

در پایان لاهوتی نیز به عنوان یکی از موافقین این طرح سخن گفت.