×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون اول رییس قوه قضاییه درباره ساز و کارهای دستگاه قضایی برای ارتقای سطح امنیت قضات با توجه به ترورهای اخیر تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که امنیت برای همه در جامعه وجود داشته باشد، نه برای یک قشر خاص. یکی از ویژگی‌های مهم شهر اسلامی، اخلاقی بودن، داشتن امنیت و قانون‌مندی توام با نظم است. وقتی در یک شهر امنیت وجود داشت همه‌ی شهروندان اعم از مسوول و غیرمسوول در آن آسوده‌اند.

،حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه‌ مراسم تجلیل از ایثارگران قوه‌ی قضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ما در دستگاه قضایی به همراه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی این است که کشور ما به عنوان یک کشور اسلامی امنیت داشته باشد منتها برخی چهره‌ها و شخصیت‌ها طبعا بیشتر مورد خشم و غضب دشمن‌اند چون نقش موثرتری دارند که از جمله این افراد می‌توان به قضات اشاره کرد. بر همین اساس گام اولمان ایجاد امنیت برای همه است اما اگر ایجاب می‌کند که فردی به هر دلیل امنیت ویژه‌ای داشته باشد از شورای تامین استان‌ها درخواست کرده‌ایم تا با همکاری دستگاه امنیتی خود قوه‌ی قضاییه، برای این افراد امنیت ویژه‌ای گذاشته شود. البته باید مشخص باشد که این یک اقدام موقتی بوده و آن‌چه ما می‌پسندیم امنیت پایدار برای همه است.

وی همچنین تصریح کرد: دستگاه قضایی به حضور خانواده‌ی معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان افتخار می‌کند و افتخار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی این است که در راس آن شهید آیت‌الله دکتر بهشتی حضور داشته است؛ کسی که نه تنها از شهدای افتخارآفرین قوه‌ی قضاییه بوده بلکه نورانیت و آثار و برکات ایشان فراوان است و امروز این شهید بزرگوار را به عنوان موسس و بنیان‌گذار دستگاه قضایی می‌شناسیم.

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم که برخی قضات توسط اشرار و عوامل دشمن به شهادت رسیده‌اند. اینها نشان می‌دهد که دستگاه قضایی، دستگاه موثری است و قضات ما بسیار تاثیرگذارند؛ چنان‌که مورد خشم و غضب دشمنان قرار می‌گیرند.

معاون اول قوه‌ی قضاییه با بیان این‌که دستگاه قضایی خانواده‌ی معظم شهدا و ایثارگران را به عنوان یکی از سرمایه‌های خود تلقی می‌کند، تاکید کرد: این بزرگواران پرچم‌هایی هستند که نشان از ارزش‌های انقلاب اسلامی دارند. لذا باید قدر آنها را بدانیم؛ هم‌چنان که آنها هم در جایگاه خود در جهت رفعت بخشیدن به دستگاه قضایی تلاش می‌کنند.

وی گفت: در قوه‌ی قضاییه نسبت به رفع مشکلات جانبازان و خانواده‌ی شهدا به صورت ویژه توجه می‌شود.