×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نشست علمی و ترویجی روز جهانی حقوق بشر روز دوشنبه ۲۰ آذرماه با حضور اساتید و حقوقدانان، قضات و وکلای دادگستری برگزار می شود.

در این نشست که با همت کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران برگزار خواهد شد، اساتیدی از رشته‌های حقوق، روانشناسی و جامعه شناسی، شعار امسال سازمان ملل درخصوص حق مشارکت عمومی را مورد بحث و بررسی و نقد و ارزیابی قرار خواهند داد.

حسین مهرپور، رییس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در موضوع «بایسته‌های حقوقی تحقق شایسته حق مشارکت عمومی»، مجید صفاری نیا – رییس انجمن علمی روانشناسی اجتماعی ایران در موضوع «بایسته‌های روانشناختی تحقق شایسته مشارکت عمومی» و سید جواد میری – جامعه‌شناس و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در موضوع «بایسته‌های جامعه شناختی، تحقق شایسته مشارکت عمومی» به ارایه مطالب خود خواهند پرداخت.

در این نشست، بیانیه دبیرکل سازمان ملل ویژه روز جهانی حقوق بشر و بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران نیز قرائت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دفاتر منطقه‌ای کمیسیون حقوق بشر اسلامی در برخی استان‌های کشور نیز در روزهای منتهی به روز جهانی حقوق بشر، برنامه‌های علمی را با حضور حقوقدانان و اساتید و نخبگان هر استان و بعضا سخنرانان اعزامی از مرکز در استان‌های ذی‌ربط راجع به شعار امسال روز جهانی حقوق بشر و دغدغه‌های جهان اسلام در این زمینه برگزار می‌کنند.