×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

3رییس کل دادگستری لرستان در جمع مردم پلدختر گفت: بالارفتن قیمت موادمخدر سرقت را افزایش داده است.

منطقه لرستان، جعفر بدری افزود: متأسفانه امروزه بلای خانمان‎سوز اعتیاد دامنگیر بسیاری از خانواده‎های فقیر شده و در برخی جرایم همچون مواد مخدر، بالارفتن قیمت این مواد، سرقت را افزایش داده است.

وی ادامه داد: موادمخدر محصولی است که از خارج به کشور وارد می‎شود و قاچاقچیان توان تولید آن را در داخل ندارند و افزایش نرخ ارز مانند بسیاری از کالاهای خارجی دیگر موجب بالا رفتن قیمت آن شده است.

رییس شورای قضایی استان لرستان عنوان کرد: سال‎های متمادی است که دولت هزینه‎های هنگفتی برای جلوگیری از قاچاق موادمخدر به مصرف رسانده اما دستاورد قابل توجهی نداشته است و فعالیت باندهای مافیایی میزان مبتلایان به موادمخدر را افزایش داده است.

وی یادآور شد: اعتیاد خود موجب شکل‎گیری جرایم دیگری می‎‏شود، فرد معتاد برای دسترسی به مواد و تأمین هزینه آن به هر شیوه‎ای متوسل و به انواع فعالیت‎های تبهکارانه دست می‎زند.

رییس کل دادگستری لرستان بیان کرد: در میان مبتلایان به مواد مخدر عده قلیلی هستند که برای تفنن و سرگرمی به مواد مخدر روی می‎آورند اما عده زیادی از سر ناچاری و سرگردانی به دامن این مواد رو می‎آورند تا مشکلات زندگی را فراموش کنند.

بدری اظهار کرد: متأسفانه باوجود افزایش معتادان در کشور تعداد مراکز ترک اعتیاد محدود است و امکان اینکه در این مراکز به صورت جدی مداوا شوند وجود ندارد.

رییس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: بیشتر مراکز ترک اعتیاد خصوصی هستند و برای درمان، هزینه‎های آن به عهده فرد معتاد یا خانواده اوست و این وضع باعث شده که به علت فقر و تنگدستی عده زیادی از معتادان توان درمان خود را نداشته باشند.

وی ادامه داد: این درحالی است که قانون مبارزه بامواد مخدر کلیه معتادان را موظف کرده است با مراجعه به مراکز مذکور خود را مداوا کنند ولی هنوز مراکزی برای بازپروری و درمان معتادان در برخی شهرها راه‎اندازی نشده است.