×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

kadkhodaeeسخنگوی شورای نگهبان گفت: برخی از سازمان‌ها و رسانه‌ها اقدام به تبلیغات برای نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری می‌کنند که این امر قطعا در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

عباسعلی کدخدایی با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در شورای نگهبان، گفت: این شورا دو ایراد به این طرح وارد کرد.

وی ایراد نخست را، ابهام در عدم تفکیک شهرستان ری از تهران عنوان کرد و یادآور شد: قرار است مجلس در این رابطه رفع ابهام کند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: آن بخش از طرح به دلیل این‌که مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا منطبق با موازین شرع نبود و در آن دادگستری به عنوان مرجع رسیدگی به مصوبات شوراها حفظ شده بود مورد ایراد قرار گرفت.

کدخدایی در تذکری به برخی از دستگاه‌ها و رسانه‌هایی که از امکانات دولتی استفاده می‌کنند، گفت: برخی از این سازمان‌ها و رسانه‌ها اقدام به تبلیغات برای نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری می‌کنند که این امر قطعا در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اخیرا شاهد هستیم برخی از رسانه‌هایی که از اموال دولتی یا عمومی استفاده می‌کنند و همچنین برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها این امکانات را در اختیار کاندیداهای احتمالی قرار می‌دهند و اقدام به تبلیغات می‌کنند که این کار مغایر ماده ۶۸ قانون انتخابات است و ما اینگونه اقدامات را در بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار می‌دهیم.