×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس اتحادیه کانون وکلای دادگستری گفت:”اگر کانون وکلا مستقل نباشد، بیشتر از همه قوه قضائیه لطمه می خورد.”

بهمن کشاورز در کافه خبر امروز چنین توضیح داد: ”در سیستم قضایی در صورتی که وکلا مستقل نباشند، از لحاظ بین المللی آرای محاکم دارای استحکام کافی نیست. متاسفانه به حرفه وکالت با بدبینی و بی اطلاعی نگاه می شود و با توجه به اینکه در حال حاضر مجلس محترم از متخصصین تشکیل شده و امیدواریم با این مسایل به دقت برخورد شود.”

رئیس کانون وکلای مرکز می افزاید: ”اگر قرار باشد به سمت عدم استقلال کانون وکلا حرکت کنیم، برخی از دوستان می گفتند بهتر است تشکیلات کانون وکلا را در دل قوه قضائیه منحل کنند و حقوق بدهند. البته قوه قضائیه بدش نمی آید این مسئله به وجود بیاید، ولی هنگام پرداخت حقوق و حق الزحمه وکلا، حاضر نیست با نگاه واقعی به مسئله بنگرد.”

۴۷/۲۳۳

ادغام گروه مشاوران قوه قضائیه در کانون وکلا، با درخواست اعضا ی این گروه بود

جامعه > قضایی – رئیس اتحادیه کانون های وکلای دادگستری می گوید: ” ادغام مشاوران قوه قضائیه موسوم به ماده ۱۸۷ در کانون وکلا از سوی اکثریت اعضای این گروه صورت گرفته و می خواهند تعاریف بین المللی که شامل وکلای مستقل هم می شود، برای آنها باشد.”

بهمن کشاورز در کافه خبر امروز گفت: ”ما هنوز هم بر این عقیده هستیم که پس از پایان مدت زمان اجرای برنامه سوم توسعه، اقدامات دفتر مشاوران غیر قانونی بوده، اما در نتیجه این اقدامات، برای افرادی حقوق مکتسبه ایجاد شده، بدیهی است درباره کسانی که به این نحو دارای حقی شده اند، اگر قوه مقننه از راه قانون گذاری ترتیبی مقرر کند که اینها نیز به کانون وکلا بپیوندند، ما نیز می پذیریم.”

به گفته این حقوقدان برجسته، بعد از سال ۱۳۷۶ ضوابطی به نام قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت اضافه شد که عملا باعث دخالت قوه قضائیه و نه نظارت در کار کانونهای وکلا شد و چون قانون بود و قوه مقننه آن را تصویب کرده بود، ما تمکین کردیم و اجرا کردیم ولی هنوز به این قانون به شدت معترض هستیم.

در این قانون تصریح شده که درخواست کنندگان پروانه، علاوه بر صلاحیتهای عمومی، باید صلاحتیهای خاصی داشته باشند که مرجع تشخیص این صلاحیتها، کانون انتظامی قضات است.

کشاورز همچنین گفت: هر چند در مواردی که نسبت به این قانون انتقادات شدیدی داریم. نتیجه این که بحث اگر این ادغام باعث نظارت بیشتر قوه قضائیه شود، بدون تردید این دخالت است و نه نظارت و ما نیز به آن اعتراض داریم. ممکن است عده ای از وکلا با شرایط جدید خود را منطبق کنند، ولی قطعا عده ای نیز از کانون وکلا جدا خواهند شد.

قصه هر ایرانی یک پیکان، شده هر ایرانی یک وکیل

جامعه > قضایی – بهمن کشاورز می گوید: ”زمانی برخی از مسئولان می گفتند هر ایرانی باید یک پیکان داشته باشد. این قصه ها در شرایط حاضر شده هر ایرانی یک وکیل.”

رئیس اتحادیه کانونهای وکلای دادگستری در کافه خبر امروز می گوید: ”در حال حاضر ۷ میلیون پرونده ای که در محاکم است، بیشتر پرونده های جزئی و کیفری مانند ایجاد مزاحمت و فحاشی است که نیاز به وکیل ندارد. برای همین به نظر می رسد در کل کشور، با پدیده تورم وکیل در ایران مواجه هستیم.”

این حقوقدان برجسته می افزاید: ”تصور می کنیم این مسئله ای که گفته می شود برخی از وکلا دارای درآمدهای کلان هستند، مربوط به دوستان برخی از مسئولان است که پروانه گرفته اند و برخی از پرونده ها را بر عهده می گیرند که معلوم نیست حق الوکاله هایش از کجا پرداخت می شود. ”

کافه خبر با این حقوقدان همچنان ادامه دارد

به نقل از خبر آنلاین