×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس کل دادگستری کردستان با بیان این‌که حفظ آسایش و امنیت عمومی از مطالبات اساسی مردم است، گفت: دستگاه قضایی رسالت دارد با برهم زنندگان نظم عمومی مقابله کند.

علی اکبر گروسی در مجمع عمومی سالیانه حمایت از زندانیان شهرستان سنندج، بیان کرد: توجه به مطالبات عمومی و امنیت و آسایش مردم امری است که به شدت مورد توجه دستگاه قضایی است.

گروسی با اشاره به این‌که امنیت یک نکته اساسی در حوزه‌های مختلف اعم از اخلاقی، اجتماعی و سرمایه گذاری است، عنوان کرد: هدف دستگاه قضایی حضور پررنگ در جامعه با هدف صیانت از حقوق عمومی است.

وی ورودی پرونده‌های دادگستری کردستان را زیاد عنوان کرد و افزود: لازم است با اتخاذ سیاست‌های مختلف از ارتکاب جرایم جلوگیری شود و نظارت اجتماعی هم در این مورد بسیار ضروری است.

رییس کل دادگستری کردستان وجود معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضاییه را بسیار مهم برشمرد و گفت: این معاونت می‌تواند در راستای کاهش تعداد پرونده‌های قضایی بسیار اثرگذار باشد.

وی اعتقادات مذهبی را عامل مهمی در مبارزه با ارتکاب جرایم دانست و اظهار کرد: امروزه عامل اساسی عقب ماندگی بشر دوری از یاد خدا و آموزه‌های دینی است و خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها با ایجاد یک فرهنگ عمومی مناسب می‌توانند از کجی‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری کنند.

گروسی نظام قضایی کشور را یک نظام مترقی با محاکمات علنی ذکر کرد و گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی در نظام جمهوری اسلامی کاملا دقیق و اساسی است و به صورت شفاف به حقوق متهم و شاکی رسیدگی می‌شود و دفاعیات کامل در آن صورت می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به این‌که انجمن حمایت از زندانیان سنندج یک انجمن بالنده و سرزنده است که دغدغه کمک به همنوعان دارد، تاکید کرد: انجمن نیاز به کمک‌های مردمی دارد و برای کاهش آلام خانواده زندانیان انجام وظیفه می‌کند.

گروسی افزود: خوشبختانه در جریان سفر مقام معظم رهبری، سفرهای هیئت دولت به استان کردستان و همچنین کمک‌های مردمی، بخش عظیمی از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده‌اند و اعتبارات خوبی برای کمک به خانواده زندانیان هم در این زمینه در نظر گرفته شده است.

در ابتدای جلسه دادستان سنندج و رییس انجمن حمایت از زندانیان کردستان نیز گفت: انجمن حمایت از زندانیان سنندج یک موسسه با شخصیت حقوقی مستقل است که با همکاری زندان ایفای وظیفه می‌کند و اعضای آن متشکل از هیئت امنای مساجد، بازاریان و خیرین شهرستان هستند.

اکبر جوهری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۵ انجمن فعال در سراسر کشور وجود دارد، افزود: انجمن حمایت از زندانیان شهرستان سنندج در طول فعالیت خود در ۳۰ سال گذشته ۵۰۰۰ خانوار را با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر پوشش داده است.