×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس قوه‌ی قضاییه گفت: امیدواریم با استفاده از فناوری‌های نوین، کارها بدون انجام سفر و یا جابه‌جایی با سرعت بیشتری انجام شود تا به رضایتمندی کامل مردم برسیم.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در مراسم افتتاح سامانه دبیرخانه الکترونیکی سراسری قوه‌ی قضاییه گفت: خوشبختانه در طول سال‌های اخیر در بحث فناوری اطلاعات کارهای بسیار خوبی انجام شده است که استفاده از فناوری‌های نوین را در دستگاه قضایی ارتقا داده و باعث تسهیل در امور اداری مردم و هم‌چنین دستگاه قضایی شده است.

وی ادامه داد: مطلب دیگر این است که علاوه بر این، سیستم اتوماسیون اداری و بحث مدیریت پرونده‌ها یا همان CMS که پیش از این به صورت محدود به کار گرفته می‌شد در کل کشور توسعه پیدا کرده است.

رییس قوه‌ی قضاییه افزود: امیدواریم با استفاده از این‌گونه سامانه‌ها کارها بدون انجام سفر و بدون نیاز به حضور یا جابه‌جایی با سرعت بیشتری انجام شود تا رضایتمندی کامل مردم و مراجعین به دستگاه قضایی فراهم شود.

آملی لاریجانی گفت: امیدواریم با توجه به عنایات مقام معظم رهبری و توجه دولت و مجلس بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود به جایی برسیم که رضایتمندی مردم بیشتر باشد و از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ی قضاییه توقع داریم نحوه‌ی دسترسی به این‌گونه سیستم‌ها را توسعه دهد تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارایه دهیم.

به گزارش ایسنا در این مراسم حجت‌الاسلام شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ی قضاییه طی سخنانی گفت: سیستم اتوماسیون اداری در ۳۱ استان به طور کامل راه‌اندازی شده و کار نصب، آموزش و تحویل سرور در کلیه‌ی معاونت‌های قوه‌ی قضاییه انجام شده است.

وی با بیان این‌که ۸۰ درصد از مناطق ستادی و قضایی تهران به این سیستم وصل هستند، گفت: از ویژگی‌های این سامانه، ثبت و گردش مکانیزه مکاتبات اداری بر اساس ساختار سازمانی است. هم‌چنین دسترسی پی‌گیری‌های آنی و نمایش زنجیره ارتباطی نامه‌ها با قابلیت جست‌وجو بر اساس اقلام متنوع اطلاعاتی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

شهریاری افزود: گستردگی این سیستم در سطح دادگستری‌های کل کشور و تبادل الکترونیکی مکاتبات برون‌سازمانی بر اساس استاندارد ملی تبادل مکاتبات (ECE) در این سامانه طراحی و اجرا شده است.