×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: به موجب قانون «اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی» که در جلسه‌ی علنی یک‌شنبه مورخ بیست و دوم آبان ماه ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ دوم آذر ۹۰ به تایید شورای نگهبان رسید، بند «و» ماده ۱۰ حذف شد و براین اساس از این پس هرگونه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی نیاز به کارت پایان خدمت ندارد.

 

 محمدرضا دشتی اردکانی در نشست خبری روز شنبه خود با اصحاب رسانه با اشاره به ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی افزود: بند “و” این ماده بیش از این مقرر می‌داشت ثبت هرگونه نقل و انتقال غیرقهری اموال به طور مستقیم و غیرمستقیم در دفاتر اسناد رسمی نیاز به بررسی وضعیت مشمول دارد.

وی افزود: سرانجام با رایزنی‌ها و کار کارشناسی چند ماهه‌ای که با حضور مسئولان و کارشناسان کانون سردفتران و دفتریاران و ستادکل نیروهای مسلح در کمیسیون مربوطه صورت گرفت، مجلس شورای اسلامی به منظور رفع معضلات و تسهیل تنظیم اسناد رسمی در دفاتر اسناد، بند “و” را حذف کرد. بنابراین با اجرای این قانون از این پس انجام هرگونه ثبت نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی نیازی به تعیین و تکلیف سربازی و ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت ندارد.

اردکانی تصریح کرد: بنابراین افراد ذکور که به سن قانونی ۱۸ سال تمام رسیده باشند می‌توانند بدون کارت پایان خدمت وظیفه عمومی نسبت به جابجایی، نقل و انتقال و تنظیم هرگونه سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با این اقدام مجلس جلوی تخلفات مربوط به وضعیت مشمولین در ارتباط با امور ثبتی و نقل و انتقال گرفته شده و گامی مهم در راستای ترویج سند رسمی در جامعه برداشته شود.