×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معاون دادستان تهران با تکذیب اظهارات فردی که مدعی شده دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای فعالیتی ندارد، از اعلام جرم علیه این فرد خبر داد.

قاضی رضا جعفری  اظهار کرد: شخصی به نام «باقر.الف» که خود را عضو شورای حل اختلاف جرایم رایانه‌ای معرفی کرده طی گفت‌وگویی اقدام به نشر اکاذیبی کرده است که از جمله این اکاذیب می‌توان به عدم فعالیت دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای اشاره کرد.

وی افزود: براساس استعلاماتی که از مراجع قانونی انجام دادیم، مشخص شد که این فرد هیچ سمتی در شورای حل اختلاف نداشته و اقدام به جعل عنوان کرده است.

سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و فناوری ارتباطات (ناحیه ۳۱) با بیان اینکه این دادسرا یگانه مرجع فعال در امر رسیدگی به جرایم رایانه‌ای است، خاطرنشان کرد: اظهارات این فرد که بحث تشکیل مجتمع‌های قضایی رسیدگی به جرایم رایانه‌ای را مطرح کرده مصداق بارز مداخله در امر قضاست و نباید فضای اظهار نظر به اشخاصی داده شود که بدون هیچ سمتی مغرضانه یا از روی جهل برای یک تشکیلات حاکمیتی مانند دستگاه قضایی تعیین تکلیف می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه پرونده این فرد در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، تاکید کرد: در حال حاضر دادسرای جرایم رایانه‌ای با حجم بالای مراجعات مردمی و ورودی زیاد پرونده، مشغول به فعالیت و انجام وظیفه در زمینه پرونده‌های مربوط به جرایم رایانه‌ای و شرکت‌های هرمی است.