×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستانی تهران با انتشار اطلاعیه ای از عموم دست اندرکاران مطبوعات ، نشریات ، سایتها و روزنامه ها خواست بموجب قانون از انتشار لایحه دفاعیه اخیر مدیرمسئول روزنامه ایران که روز یکشنبه در دادگاه مطبوعات ارایه شده بود ، خودداری نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار لایحه‌ی دفاعیه‌ی آقای کاوه اشتهاردی، مدیر مسؤول روزنامه‌ی ایران، مربوط به محاکمه‌ی مورخ ۱۴/۹/۱۳۸۹ شعبه‌ی ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران و با عنایت به تبصره‌ی یک ماده‌ی ۱۸۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب ۱۳۷۸ که مقرر می‌دارد: «… خبرنگاران رسانه‌ها می‌توانند با حضور در دادگاه از جریان رسیدگی گزارش مکتوب تهیه کرده و بدون ذکر نام یا مشخصاتی که معرف هوی فردی یا موقعیت اداری و اجتماعی شاکی و مشتکی‌عنه باشد منتشر نمایند تخلف از حکم قسمت اخیر این تبصره در حکم افترا است» و نیز با توجه به بند ۶ ماده‌ی ۶ قانون مطبوعات (اصلاحی ۳۰/۱/۱۳۷۹)، انتشار مطالب فوق که متضمن توهین به افراد است، جرم محسوب می‌شود.

این اطلاعیه افزود: لذا مقتضی است مدیران خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها از لایحه‌ی دفاعیه‌ی مذکور بهره‌برداری ننموده و چنان‌چه در حال استفاده از آن می‌باشند، نسبت به حذف مطلب مذکور اقدام نمایند. بدیهی است تخلف از این دستور پیگرد قانونی به دنبال دارد.