×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اگر مسئولان نظام در طول این مدت به این فرمان درست عمل می‌کردند اینک شاهد وضع بهتری بودیم.

 رییس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی ضمن تشریح مفاد فرمان مقام معظم رهبری به چالش‌های فراروی قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و افزود: از بدو تصدی و با تحول جدی در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی شاهد زمزمه‌ها و مخالفت‌هایی از جانب برخی افراد هستیم که متأسفانه به طور ناشیانه‌ای رسانه‌ای هم شده است که قصد دارند دستگاه قضایی را تحت تأثیر تبلیغات سوء قرار دهند.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه قوه قضاییه از بدو مبارزه با مفاسد اقتصادی هرگز به دنبال تبلیغاتی کردن این موضوع نبوده و قصد سیاسی کاری نداشته، اضافه کرد: اظهارات سخیف برخی افراد نسبت به قوه قضاییه مصداق بازر هشدارهای مقام معظم رهبری است که فرمودند با شروع مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، قوه قضاییه شاهد زمزمه‌ها و به تدریج فریادها و نعره‌های مخالفت‌ با آن خواهد بود، بنابراین به همه آحاد مردم شریف ایران اطمینان می‌دهیم، دستگاه قضایی با صلابت و قدرت وفق قانون در برابر متجاوزان به حقوق مردم و بیت‌المال خواهد ایستاد و اینگونه اظهارات در عزم جدی ما خللی ایجاد نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: خواب را بر چشمان مفسدان اقتصادی و متجاوزان به حقوق مردم حرام خواهیم کرد.

آملی لاریجانی با استناد به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچگونه منافاتی با فعالیت اقتصادی سالم و مشروع ندارد بلکه برعکس مبارزه صحیح با مفاسد اقتصادی موجب اطمینان سرمایه‌گذاری سالم خواهد بود.قوه قضاییه از سرمایه‌گذاری سالم و مشروع حمایت جدی خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین با تشریح برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی که در جریان رسیدگی است اظهار داشت: دستگاه قضایی هرگز اجازه نخواهد داد عده‌ای با تقلب، جعل و سندسازی اموال عمومی و بیت‌المال را به نفع خود و فرزندانشان تصاحب کنند و در این زمینه همکاری همه قوا بویژه قوه مجریه برای اجرای عدالت ضروری است ولی در هر صورت این مسیر را ترک نخواهیم کرد حتی اگر لازم آید به تنهایی این مسیر را طی کنیم.

آیت ا… آملی لاریجانی تضعیف قوه قضاییه را مخالف فرامین امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) دانست و گفت: قضات در سیر رسیدگی به پرونده‌های قضایی مسئولیت سنگین و دشواری را بر عهده دارند بنابراین عقل و شرع حکم می‌کند که شأن و منزلت قضات و دستگاه قضایی حفظ شود در غیر این صورت چگونه می‌توانیم توقع اجرای عدالت را در جامعه اسلامی داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: همه بندهای مندرج در فرمان مقام معظم رهبری مطابق کتاب و سنت و قانون است و اکنون بعداز ۹ سال،‌ هنوز تازه‌اند بنابراین فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی باید مورد توجه همه مسئولان خصوصاً قضات و مسئولان عالی قضایی باشد.

آملی لاریجانی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شهید مطهری از لحاظ شخصیتی، اخلاقی و علمی الگو بودند که نامگذاری روز شهادت آن بزرگوار به نام روز معلم هم به همین لحاظ انتخاب شده است که بسیار انتخاب مبارکی است. خداوند روح بلند او را با ارواح طیبه ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) محشور نماید.

به گزارش روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، در ادامه جلسه مسئولان عالی قضایی، بحث و بررسی پیرامون چگونگی نظارت دیوان عالی کشور بر اجرای صحیح قوانین در محاکم موضوع اصل ۱۶۱ قانون اساسی با حضور تعدادی از قضات دیوان عالی کشور ادامه یافت.