×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان تهران با اشاره به دستگیری‌های اخیر تاکید کرد که دلیل بازداشت این افراد موضوعات امنیتی بوده و پرونده آنها در مرحله تحقیقات است. وی همچنین از ارسال پرونده حادثه‌ی شرکت ایران خودرو به دادگاه در۱۰ روز آینده خبر داد.

 عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم افتتاح دادسرای فرهنگ و رسانه در جمع خبرنگاران هدف از افتتاح این دادسرا را همکاری بیشتر با رسانه‌های جمعی، امکان حمایت از اصحاب رسانه، رسیدگی به جرایم در حوزه فرهنگ و استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های فعال در این حوزه عنوان و اظهار امیدواری کرد‌ که آغاز به کار این دادسرا طلیعه‌ای برای ایجاد فضای فرهنگی پایدار در کشور باشد.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص لو رفتن سوالات آزمون دستیاری امسال گفت: اگر منظورتان سال گذشته است، چند نفری در این خصوص محکوم شدند که البته وزارت بهداشت به این احکام اعتراض داشت اما در خصوص آزمون دستیاری امسال گزارشی تاکنون برای ما ارسال نشده است.

وی یادآور شد: موضوع لو رفتن سوالات حرفی است که هر ساله تکرارمی‌شود ولی در خصوص امسال هنوز گزارشی به ما داده نشده است.

خبرنگاری با اشاره به اخبار منتشره در خصوص بازداشت فرزند شهید بهشتی و جمعی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی در روز پنج‌شنبه گذشته از دادستان تهران خواستار توضیح شد که جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه مصداقی سوال نکنید، گفت: پلیس و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط که مکلف به انجام این اقدامات هستند، همیشه به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند و در این چند روز نیز اقداماتی از سوی برخی سران فتنه انجام شد که پلیس و دستگاه‌های مرتبط وظیفه خود را انجام دادند.

دادستان تهران با بیان اینکه برخی از اسامی که عنوان کردید، جزو دستگیر شدگان هستند گفت: اتهام این افراد در رابطه با مسائل امنیتی بوده و پرونده آنها در مرحله انجام تحقیقات است.

وی در خصوص اخبار منتشره قبل از ۲۲ بهمن در خصوص خرابکاری‌ها اظهار کرد: خوشبختانه هیچ حادثه‌ای در هیچ جای کشور اتفاق نیفتد و برخی‌ها فکر می‌کنند با انتشار این گونه مطالب می‌توانند دل مردم را خالی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: در روزهای آتی نیز پلیس و سایر دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود عمل خواهند کرد.

خبرنگار دیگری در رابطه با سرانجام پرونده حادثه ایران خودرو سوال کرد که جعفری دولت‌آبادی پاسخ داد: در این پرونده ۵ کشته و تعدادی مجروح وجود داشت و اکنون در مرحله اقدامات کارشناسی است و به زودی به دادگاه ارسال می‌شود. البته به تعداد کشته‌شدگان این پرونده یک نفر اضافه شد و همه مجروحان به جز یک نفر از بیمارستان مرخص شدند.

وی یادآور شد: سرپرست دادسرای فرودگاه اعلام کرده که ظرف ۱۰ روز آینده این پرونده به دادگاه می‌رود.

جعفری دولت‌آبادی درمورد سلامت راننده حادثه ایران‌خودرو یادآور شد: یکی از نقایص پرونده همین مورد بود ولی هنوز پزشکی قانونی نظر صریح را در مورد این فرد اعلام نکرده است.

خبرنگاری در خصوص صحت ادعاهای مطرح شده از سوی «نرگس محمدی» (همسر تقی ‌رحمانی) در نامه‌ای به دادستان تهران از جعفری دولت‌آبادی خواستار توضیح شد که وی پاسخ داد: در مورد نرگس محمدی یا هر فرد دیگری زمانی که ادعاهایی مطرح می‌شود ما ادعاها را مورد توجه قرار می‌دهیم و پس از بررسی اقدام مناسب انجام خواهد شد.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی خبرنگاری که پرسید، «یکی از خبرگزاری‌های رسمی مبادرت به انتشار عکس‌های یک دختر خانمی کرده و مدعی شده که فرزند یکی از فعالان سیاسی است؟» گفت: ما که این عکس‌ها را منتشر نکردیم که بدانیم واقعی است یا خیر. ما یک قاعده کلی در جلسه عنوان کردیم و مصداقی مورد نظر ما نبود، البته مطبوعات موظف هستند که به حریم خصوصی افراد وارد نشوند.

خبرنگار دیگری سوال خود را این گونه مطرح کرد که یکی از شبکه های ماهواره‌ای به نام «من و تو» مدعی شده که وزارت ارشاد برای این شبکه مجوز ایجاد دفتر در تهران کرده که دادستان پاسخ داد: ما نیز این خبر را شب گذشته شنیدیم و هنوز اطلاعی از این موضوع نداریم و امیدواریم وزارت ارشاد جواب قانع کننده‌ای در این رابطه داشته باشد.

جعفری دولت‌آبادی در مورد خبر حمله به «رسول منتجب‌نیا» قائم مقام حزب اعتماد ملی در یکی از مساجد تهران نیز اظهار کرد: به ما گزارشی در این رابطه نرسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص بازداشت‌های اخیر اعضای شرکت‌های هرمی در چند شب اخیر گفت: طرح دستگیری اعضای این شبکه‌ها به طور مرتب اجرا می‌شود و هر هفته نیز سیر خود را طی می‌کند.

وی افزود: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که عضویت در این شبکه‌ها جرم است و حضور فرزندان آنها در خانه های تیمی برای آنها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. دستگیری‌های خوبی نیز در خصوص سرشاخه‌های این شبکه‌ها انجام شده است.

دادستان تهران درخصوص پرونده دکتر سرابی پزشک قلب و استاد دانشگاه که در یک سوء ‌قصد کشته شد نیز اعلام کرد که این پروندهوی  امروز به دادگاه ارسال خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی همچنین اعلام کرد که به دلیل اهمیت پرونده های دادسرای فرهنگ و رسانه سرپرستی این دادسرا با شخص دادستان تهران است.

دادستان عمومی تهران تصریح کرد: قرار است ظرف دو سال آینده با رفع محدودیت‌ها یک مجتمع کامل از دادسرا و دادگاه در رابطه با جرایم فرهنگ و رسانه ایجاد شود.

 از حاشیه‌های این مراسم حضور «نرگس محمدی» در دادسرای عمومی و انقلاب تهران بود که وی خواستار گفت وگو با دادستان تهران شد و در این دیدار دادستان مطرح کرد که شنیده شده شما در بیمارستان هستید که وی پاسخ داد: مجبور شدم که در این جلسه حضور یابم تا با شما ملاقات کنم.