×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

hoghoghbasharگروه‌های مدافع حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی در مورد افزایش خشونت‌های شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان، اعلام کردند که تل‌آویو برای تنگ‌تر کردن حلقه فشار بر فلسطینیان از این اقدامات حمایت می‌کند.

شهرک‌نشینان صهیونیست‌ در آخرین حملات خود به فلسطینیانی یک خودرو را نابود کردند و با اسپری تصاویر توهین‌آمیز و ستیزه‌جویانه روی دیوار منزل یک فلسطینی در روستایی واقع در نزدیکی بیت‌اللحم کشیدند. آن‌ها همچنین دو روز پیش از این حادثه یک کودک فلسطینی را در حمله‌ای مشابه مجروح کردند.

براساس مشاهدات شاهدان این حوادث در کرانه باختری، اسراییل شهرک‌سازی‌های خود در اراضی اشغالی را شدت بخشیده است و این اقدامات در حالی انجام می شود که آنها قصد مسلح کردن شهرک‌نشینان را دارند.

یک فعال حقوق بشر در گفت‌وگو با پرس تی وی تاکید کرد که خشونت‌های اخیر شهرک‌نشینان در واقع پاسخ آنها نسبت به ارتقاء جایگاه فلسطین‌ در سازمان ملل است. این کشور در نوامبر ۲۰۱۲ در پی رای مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان یک دولت ناظر غیر عضو نشاخته شده و اکنون رژیم صهیونیستی با این اقدامات خود تنها قصد سخت‌تر کردن زندگی فلسطینیان را دارد.

براساس گزارش پرس.تی.وی گروه‌های مدافع حقوق بشر و جامعه بین‌الملل از مقامات فلسطینی خواسته‌اند تا برای ارجاع پرونده بدرفتاری‌های رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی اطلاعات و شواهد بیشتری از حملات شهرک‌نشینان صهیونیست‌ جمع‌آوری کنند.