×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس سازمان زندان‌ها اعلام کرد که اصلاح آیین‌نامه سازمان زندان‌های کشور در دست اقدام است و علاوه بر گذاشتن ضابطه برای اعطای مرخصی زندانیان، برای دوران مرخصی نیز برنامه وجود دارد.

 غلامحسین اسماعیلی در بازدید از اداره زندان‌های خراسان رضوی با تاکید بر لزوم کنترل ورود و خروج زندانیان افزود: زندانی در دوران مرخصی باید مراقب رفتار و کردار خود باشد.

رییس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: خطاهای دوران مرخصی زیاد نیست اما همین مقدار خطا را باید کاهش بدهیم.

وی با اشاره به لزوم توسعه فضای زندان‌ها گفت: برای توسعه فضای زندان‌ها باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و و لازم است استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها هماهنگی و همکاری لازم را با زندان‌ها انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از هزینه‌ها مانند توسعه پروژه‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی نباید بر سازمان تحمیل شود و لازم است دستگاه‌ها آن را بین خود سرشکن کنند.

رییس سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: اگر مدیران کشوری و استانی جمعیت زندان را به عنوان یک نقطه جمعیتی بپذیرند و امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهند، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی در جمع مددجویان بسته، اندرزگاه نوجوانان و بند مشاوره نیز گفت: مددجویان در بندهای مشاوره نسبت به اصلاح خود اقدام کنند و تجربیات خود را در اختیار دیگر مددجویان قرار دهند تا شاهد زندان‌هایی سالم با محیط مناسب به منظور اصلاح مجرمان باشیم.

اسماعیلی همچنین ضمن بازدید از پروژه جدید زندان تربت‌جام خواستار پیگیری و تسریع در ساخت پروژه مذکور از سوی مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی شد.

وی همچنین در بازدید از مرکز جدید حرفه‌آموزی گفت: اشتغال از مهم‌ترین اولویت‌های زندان‌ها برای مددجویان است.