×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

جت الاسلام والمسلمین حسین کریمی ظهر امروز در دومین روز از سفر رئیس قوه قضائیه به استان همدان در جلسه شورای اداری شهرستان رزن اظهار داشت: ریش سفیدان، معتمدان و روحانیان با حل اختلاف جزئی مردم هر منطقه مانع از تشکیل پرونده در دادگاه‌ها و اطاله‌ دادرسی شوند.
وی افزود: این وظیفه و تکلیف شرعی تک تک مردم است که قسط و عدل را در میان یکدیگر برپا کنند و نگذارند در دادگاه مشکل مردم مرتفع شود.
کریمی با اشاره به پیگری پرونده مفاسد اقتصادی در قوه قضائیه گفت: در این قوه به ویژه شخص آیت‌الله آملی لاریجانی پیگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی را با قاطعیت شروع کرده‌اند و در این زمینه کوتاه نخواهند آمد و مردم هم باید با کمک خود قوه قضائیه را در این امر خطیر یاری کنند.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز نبود ساختمان مناسب مسکونی برای دادگستری را از مسائل شهرستان‌های کوچک کشور برشمرد و گفت: در حال حاضر دادگستری شهرستان رزن بازداشتگاه ندارد و در بخش قضایی ۴۰ درصد پست‌ها خالی است.
در ادامه نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، شهرستان رزن را جزو شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه یافته خواند و گفت: از نظر خدمات زیربنایی این شهرستان در بخشی از شاخص‌ها از میانگین پایین‌تر است.
محمدمهدی مفتح شهرستان رزن را به عنوان یکی از شهرستان‌های امن معرفی و افزود: با همکاری و همدلی مسئولان شهرستان و رسیدگی به موقع به پرونده‌ها در دادگستری تعداد پرونده‌ها نسبت به قبل کاهش داشته است.
همچنین معاون قضایی رئیس قوه قضائیه با سفر به بخش قروه در جزین ساختمان جدید دادگاه عمومی این بخش را که زیربنایی یک ‌هزار و ۱۷۰ مترمربع در سه حلقه و با هزینه ۹ میلیارد ریال احداث شده بود را افتتاح کرد.
وی در جمع اقشار مختلف مردم این بخش گفت: قوه قضائیه با قاطعیت با مجرمان برخورد می‌کند.
کریمی در ادامه با سفر به بخش سردرود دادگاه عمومی این بخش را افتتاح کرد و “اصغر خدابنده‌لو ” را به سمت رئیس دادگاه عمومی این بخش معرفی کرد.
وی همچنین عملیات اجرایی ساختمان جدید بخش سردرود را با زیربنای یک ‌هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۵ میلیارد ریال را کلنگ‌زنی کرد.