×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کانون سردفتران و دفتریاران با انتشار مطلبی اعلام کرد اظهارات منتسب به رییس کانون سردفتران در مورد برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در سال ۱۳۹۵، به اشتباه در سایت یکی از موسسات منتشر شده است.
خبر منتشر شده در سایت موسسه

پیش از این یکی از موسسات اعلام کرده بود آقای دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران در همایش مربوط به این موسسه اعلام کرده است که “در سال ۱۳۹۵ آزمون سردفتری اسناد رسمی برگزار خواهد شد”.

در همان ابتدا هم با توجه به اما و اگرها و موانع قانونی موجود بر سر راه برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی که قبلا از سوی مسوولان مورد اشاره قرار گرفته بود، انعکاس این اظهار نظر صریح و قطعی از قول رییس کانون سردفتران ابهاماتی را ایجاد کرده بود.

سوای این ها حضور افراد با مسوولیت های اجرایی و مخصوصا مسوولیت هایی مرتبط با فرایند های آزمون و جذب مشاغل تخصصی حقوقی، در موسسات مجری دوره های آمادگی داوطلبان برای شرکت در همان آزمون ها، می تواند موجب ایجاد سو برداشت و شائبه هایی شود که باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.
تیتر خبر در صفحه اول سایت موسسه

 

اصلاحیه منتشر شده از سوی کانون سردفتران و دفتریاران به این شرح است :

محمد رضا دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران ۹ بهمن ماه در همایش سالانه یکی از موسسات حقوقی عنوان کرده بود :

“در صورتی که طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد طوری که طبق ماده ۵ این قانون، نصاب جمعیتی برای یک دفترخانه از ۱۵ هزار نفر الی ۲۰ هزار نفر کاهش یابد، آزمون سردفتری برگزار خواهد شد.”

که در سایت  آن موسسه به اشتباه اعلام شده است:” برگزاری  در سال ۱۳۹۵ آزمون سردفتری اسناد رسمی برگزار خواهد شد.” که بدین وسیله اصلاح می گردد.