×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان:
نیازی به حمایت کانون‌ وکلا نداریم

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی استان همدان گفت: مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضاییه، نیازی به حمایت کانون‌ وکلا ندارد.

علیرضا ترکستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در پاسخ به اظهارات مطرح شده از سوی برخی از وکلای کانون وکلاء دادگستری، اظهار داشت: این اظهارات حاکی از آن است که باید مرکز امور وکلا و مشاوران زیر نظر کانون وکلا قرار گیرد.

وی با ابراز مخالفت خود با این پیشنهاد گفت: با تثبیت موقعیت وکلای قوه قضائیه، اظهارات مطروحه از سوی وکلای کانون بیشتر جنبه دفاع صنفی گرفته و مبنای حقوقی ندارد.

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان بیان داشت: در موقعیت کنونی، هیچ گونه تفاوتی بین وکلای کانون و وکلای قوه قضائیه وجود ندارد زیرا روند جذب «وکیل آزمون اختبار- ارتقا» کاملاً بر اساس موازین قانونی صورت می‌گیرد.

وی ضمن انتقاد از مطالب مطرح شده از سوی برخی افراد در رسانه‌ها گفت: برخی بدون بررسی‌های علمی، سعی دارند وکلای یک صنف را بهتر از وکلای صنف دیگر جلوه دهند.

ترکستانی با بیان اینکه چنین دیدگاهی، دیدگاه صحیح و قابل قبولی نیست، افزود: بازار وکالت بازاری رقابتی است پس وکیلی که دارای عملکرد بهتری باشد در این بازار موفق‌تر است. این مردم هستند که براساس عملکرد و خدمات ارائه شده توسط یک وکیل مشخص می‌کنند که یک وکیل عملکرد موفقی داشته یا خیر؟

رئیس مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی همدان در ادامه گفت: اخیراً یکی از اعضای کانون وکلای دادگستری در یکی از رسانه‌ها گفته «بهتر است مرکز امور مشاوران زیر پوشش کانون‌های دادگستری قرار گیرد، در این صورت اعضای مرکز مشاوران قوه قضائیه می‌توانند در کانون‌های دادگستری آموزش لازم را ببینند»، که بنده مخالف این موضوع هستم.

وی در تشریح مخالفت خود بیان داشت: در حال حاضر مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی در استان‌ها، نیازی به حمایت کانون‌های وکلای دادگستری ندارند.

ترکستانی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از اعضای کانون‌های وکلای دادگستری در دانشگاه‌ها تحت آموزش اساتیدی هستند که پروانه وکالت خود را از مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه دریافت کرده‌اند.

وی در پایان سخنانش گفت: بر اساس تاکیدات دینی مبحث آموزش مختص به سن و قشر خاصی نبوده و همه وکلا چه در کانون کانون و چه در قوه قضائیه نباید از این مهم در هر زمان غافل شوند

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921015000623