×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس دیوان عدالت اداری دست‌اندرکاران امور سیاسی و فرهنگی کشور را به همدلی، رفق و رعایت ارزش‌های اخلاقی دعوت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در جلسه ۲۷ آبان ماه هیات عمومی دیوان عدالت اداری گفت: احترام به یگدیگر، پرهیز از برخورد تهاجمی و رعایت قواعد در امر به معروف و نهی از منکر آن چیزی است که امروز در جامعه شدیدا به آن نیاز داریم ولی متاسفانه عملا شاهدیم که به آن توجه چندانی نمی‌شود.

وی افزود: با مروری بر سخن‌ها و نوشتارهایی که در مطبوعات منتشر می‌شود، می‌توانیم آسیبی را که از این رهگذر به فرهنگ ما وارد می‌شود، ملاحظه کنیم و متاسفانه این آسیب از سوی کسانی است که خود را داعیه‌دار فرهنگ‌سازی در جامعه می‌دانند.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به این مطلب که در صدد بیان مصادیق در این ارتباط نیست، تصریح کرد: برخی نامه‌پراکنی‌ها، سخنرانی‌هایی که در منابر صورت می‌گیرد و خبرهایی که در مطبوعات منتشر می‌شود از مصادیق حمله‌ به دیگران و بخل نسبت به هم و برخلاف آن چیزی است که به عنوان فرهنگ دینی برای ما تبیین و تشریح شده است.

منتظری در ادامه با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) در این ارتباط ادامه داد: کلینی در کافی به نقل از امام محمد باقر(ع) آورده است، «برای یاران و دوستان خود ارزش قایل شوید، آنان را بزرگ بدارید و به آنها احترام بگذارید، به یکدیگر حمله نکنید و ضرر نرسانید، حسادت نکنید و از اینکه بخل داشته باشید، بپرهیزید و همگی جمع شوید و جزء بندگان خالص خدا باشید».

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم در جامعه اسلامی ایران که افتخارمان وابستگی به خاندان عصمت و طهارت است به آموزه‌های اینچنینی که در فرهنگمان موجود است، توجه ویژه شود و عاملین به این دستورات حیاتبخش باشیم.