×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مشاور رییس قوه قضاییه در امور مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مطالبات رهبر فزانه انقلاب در حوزه‌ی تحول علوم انسانی در سطح همکاری حوزه علمیه و دانشگاه برآورده نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی – منطقه قم، با گرامیداشت سالروز فرارسیدن شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: طی یک دوره‌ای این همکاری بسیار خوب و امید بخش ادامه داشت ولی متاسفانه پس از مدتی به رکود منجر شد.

وی تصریح کرد: ضرورت روزافزون این تحول جای هیچ گونه توجیه و مسامحه کاری را باقی نگذاشته است.

مشاور رییس قوه قضاییه در امور مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه آسیب شناسی عدم توفیق دو نهاد مهم حوزه علمیه و دانشگاه در باب تحول علوم انسانی نیازمند پیش فرض‌ها و تحلیل جامع و همه جانیه است، اظهارکرد: دانشگاه‌های استان و سراسر کشور به دلیل وضعیت حاکم بر وزارت علوم در این زمینه موفق عمل نکرده‌اند.

حجت الاسلام بنایی به چارچوب ساختار اجرایی وزارت علوم اشاره کرد و گفت: نحوه نگرش به موضوعات و مسائل علوم انسانی بیش از مقدار موجود توان و ظرفیت ندارد به همین دلیل در قدم های اولیه ماندگار شد.

وی ادامه داد: حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی که مهندسی فرهنگی کشور و پایش علوم انسانی را رصد می‌کند در این زمینه توفیقات روز افزونی را برآورده نساخته است.

مشاور رییس قوه قضاییه در امور مجلس شورای اسلامی، در این خصوص نقش چشم گیر و موثر حوزه علمیه را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: بیشترین نگاه‌ها و انتظارات متوجه حوزه‌های علمیه است و حوزه علمیه به لحاظ برخورداری از اندیشه ناب اسلام فقاهتی می‌تواند نیاز مبرم و حیاتی و پاسخی اقناعی ارائه کند.

حجت الاسلام بنایی در ادامه گفت: منظور از شعار فراگیر و همگانی وحدت میان حوزه و دانشگاه پاسخگویی به یک مطالبه تاریخی است که همه فعالان در عرصه سیاست و فرهنگ به آن اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه هماهنگی میان حوزه و دانشگاه برکات و آثار موثری را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: همدلی و همنوایی این دو نهاد مهم و تاثیرگذار می‌تواند پیام های روشنی برای سایر جوامع مسلمان به دنبال داشته باشد.

مشاور رییس قوه قضاییه در امور مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید در این راستا تلاش کرد تا مبانی و بنیان‌های فکری این دو نزدیکی بیشتری یابد تا شاهد بالندگی و شکوفایی تجدید بنای تمدن اسلامی به دست جوانان فکور و غیور ایران اسلامی باشیم.