×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دادستان کل کشور با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی برخی رسانه‌ها در خصوص نشست خبری اخیر خود گفت: رسانه‌ها در انعکاس اخبار نهایت دقت را داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مکررا در نشست‌های خبری توصیه می‌شود که رسانه‌ها با دقت و امانت‌داری و با احساس مسئولیت نسبت به انعکاس اخبار اقدام کنند.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که انعکاس درست و صحیح اخبار موجب افزایش اطلاعات عمومی می‌شود و اگر عکس آن صورت گیرد چه بسا موجب تنش و تشویش اذهان عمومی و بی‌اعتمادی به رسانه و اسباب زحمت برای مسئولان رسانه‌ شود.

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: در نشست اخیر خبری نیز به رسانه‌ها توصیه شد که مطالب را به درستی دریافت کنند و انعکاس دهند و به اصحاب رسانه‌ بارها تاکید شده است که چنانچه ابهامی دارند، سوال کنند که توضیح لازم داده شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تیتر مطالب برخی روزنامه‌ها و انعکاس نشست اخیر خبری خود اظهار کرد: بعضی از تیترهایی که تعدادی از روزنامه‌ها درج کرده بودند خلاف واقع بوده و چنین مطالبی اصلا صحت نداشته و بیان نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: این‌گونه تیترها و اخبار هم برای مردم و هم برای رسانه موجب زحمت می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: با تیتر درشت عکس انداخته‌اند که «حکم زندان جوانفکر، بقایی و فائزه هاشمی اجرا می‌شود». البته این مطلب را که این افراد زندانی می‌شوند، از قول بنده نگفته‌اند و در کنار متن هم آورده‌اند «چند معاون وزیر به زودی محاکمه می‌شوند». وقتی مخاطب مطلب را می‌خواند برداشت او از خبر این‌گونه است که همه این مطالب مربوط به بنده است.

وی با اشاره به پرونده بقایی تصریح کرد: «آقای بقایی پرونده کیفری ندارد تا حکم زندان اجرا شود» بنابراین مطلب کاملا خلاف است و اگر آن فرد در صدد شکایت برآید می‌تواند از این روزنامه شکایت کند و متاسفانه خبر به گونه‌ای انعکاس یافته که انگار از سوی من نقل قول شده است.

 

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به روزنامه دیگری ادامه داد: در تیتر این روزنامه آمده است که «محاکمه چند معاون وزیر در ارتباط با اختلاس» و متاسفانه بازهم به صورت خلاف انتشار یافته است.

 

وی افزود: به طور دائم در نشست‌های خبری تاکید کرده‌ام در این پرونده اصلا تاکنون بازپرس از ابتدا تا به امروز اتهام اختلاس را به فردی تفهیم نکرده است و به تعدادی از متهمان عنوان «اخلال در نظام اقتصادی کشور» و یا مشابه آن تفهیم شده است.

 

محسنی اژه‌ای افزود: در بیان بنده چند معاون وزیر مطرح نشده است و در پاسخ به آن خبرنگار گفته شد از همین ۳۲ متهمی که کیفرخواست برای آنان صادر شده است، برخی از آنها معاون وزیر هستند و موضوع اختلاس هم اصلا در نشست اخیر بیان نشده است.

 

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم در انعکاس مطالب دقت لازم را داشته باشند و با تیترهای غیر واقع موجب تشویش و حیرت اذهان عمومی نشوند که نیاز به توضیحات بعدی باشد.

 

وی با این توضیح که نسبت به این مطالب می‌شود شکایت کرد، گفت: چنانچه فردی که از او در برخی رسانه‌ها نام برده شده است، بخواهد می‌تواند شکایت کند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به پرونده بقایی گفت: این پرونده کیفری نیست و موضوعی در دیوان عدالت اداری است و سیر قانونی خود را طی می‌کند و مطلقا بحث کیفری و اجرای زندان در آن مطرح نیست.