×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

زنی در دادگاه خانواده گفت: بعد از گذشتن از سختی‌های زندگی مشترک، شوهرم اجازه نمی‌دهد بیرون از منزل فعالیت داشته باشم؛ ‌در حالی که با تشویق‌های خودش این شغل را انتخاب کردم ولی اکنون خواهان یک زن خانه‌دار است.

 این زن ضمن ارائه دادخواست طلاق خود،‌ خطاب به رئیس دادگاه مدعی شد: چهار سال از شروع زندگی مشترکمان می‌گذرد و ما در این چهار سال، فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته‌ایم. حالا که به لحاظ مالی در موقعیت خوبی قرار گرفته‌ایم، همسرم دائما با بهانه‌تراشی‌های مختلف،‌ ادامه زندگی را برایم غیر ممکن کرده است.

وی ادامه داد: ‌من و همسرم در ابتدای زندگی‌مان به علت مخالفت خانواده‌ها با ازدواجمان از نظر مالی پشتیبانی نشدیم و زندگی سختی را شروع کردیم. هر دو ساعت‌های طولانی در خارج از منزل بودیم و حتی گاهی اوقات اتفاق می‌افتاد که دو روز یک‌بار همدیگر را می‌دیدیم اما به دلیل علاقه‌ای که به یکدیگر و زندگی مشترکمان داشتیم، همه سختی‌ها را تحمل کردیم.

این زن که ۲۸ سال سن داشت، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها من و همسرم هم‌زمان با کار کردن به درس خواندن نیز مشغول بودیم. زندگی را با سختی شروع کردیم و اکنون که از نظر مالی در موقعیت نسبتا خوبی قرار داریم، همسرم ادامه زندگی را برای من دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه در یک موسسه خصوصی مشغول به تدریس است، اظهار کرد: شوهرم حدود یک سال است که با بهانه‌تراشی‌های مختلف با شاغل بودن من مخالفت می‌کند و ترجیح می‌دهد که یک زن خانه‌دار داشته باشد.

این زن جوان مدعی شد: شوهرم این ادعا را دارد که من به امور منزل رسیدگی نمی‌کنم و ساعت‌های بیشتری را خارج از منزل هستم؛ در حالی که من ساعت ۹ صبح از منزل خارج می‌شوم و ۴ بعدازظهر به خانه برمی‌گردم. همسرم سه ساعت بعد از من به منزل برمی‌گردد. او از من می‌خواهد اکنون که شغلی متناسب با رشته‌ تحصیلی‌ام دارم، این شغل را رها کنم؛ در حالی که من برای به دست آوردن این شغل روزهای بسیار سختی را طی کرده‌ام که شوهرم کاملا به این امر واقف است.

وی افزود: متاسفانه در این یک سال که اختلافات بین من و همسرم بیشتر شده است، او از عهده وظایف خاص زناشویی بر نمی‌آید و من را از منزل مشترکمان به خانه پدر و مادرم فرستاده است و مرا تهدید کرده است که تا وقتی از شغلم انصراف ندهم، حق بازگشت به منزل را ندارم؛ در حالی که اگر من طبق خواسته او عمل کنم مجددا از نظر مالی در معذورات قرار می‌گیریم.

 رئیس دادگاه بعد از شنیدن اظهارات زن جوان از او خواست که با همسرش نزد مشاور بروند و به دلیل عدم حضور مرد در دادگاه، حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد.