×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

dadsaraدادستان عمومی و انقلاب تهران از کاندیداهای انتخاباتی خواست که برای برگزاری پرشور انتخابات از برخی امور پرهیز کنند.

عباس جعفری دولت‌آبادی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۳ تهران با بیان این‌که «سال ۹۱ سال پرتلاشی برای جمهوری اسلامی ایران بود» اظهار کرد: این سال‌ها سال پرتوطئه‌ای از سوی دشمنان بود که خوشبختانه با تدابیر مسوولان و مقاومت مردم این توطئه‌ها خنثی شد.

وی افزود: دشمن تلاش کرد که با افزایش تحریم‌ها، فشار فلج‌کننده‌ای به مملکت وارد کند، اما از نیمه دوم سال ۹۱ با تدابیر مسوولان به ویژه مقام معظم رهبری این توطئه‌ها خنثی شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: دشمنان با توقف مذاکرات و افزایش تحریم‌ها تلاش کردند مردم را به اعتراض وادارند تا به خیابان‌ها بریزند که این طرح آنها نیز مانند دیگر طر‌ح‌های آنان در ۳۰ سال گذشته با شکست روبرو شد.

جعفری دولت‌آبادی اظهار کرد: خط روشن انقلاب، مقاومت در برابر آمریکاست و خرداد ماه امسال نیز نقطه عطفی برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان است.

وی افزود: انتخابات می‌تواند پرشور برگزار شود به شرطی که کاندیداها از سیاه‌نمایی خودداری کنند، نقد منصفانه انجام دهند و گزارش خلاف واقع ارائه ندهند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان این‌که «دستگاه قضایی برای اجرای قانون آمادگی لازم دارد» گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی به ویژه زمین‌خواری در سال ۹۲ به عنوان یک وظیفه مهم در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به بحث نظارت بر بازداشتگاه‌ها، گفت: تاکنون نظارت‌های خوبی بر بازداشتگاه‌ها انجام شده و آثار مثبتی داشته است و هدف ما این است که علاوه بر حفظ حقوق شاکی، از حقوق متهمان نیز دفاع کنیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور نمایندگان دادستانی در محاکمات، اظهار کرد:‌ از حدود ۱۰ الی ۱۳ سال پیش پرونده‌ای راجع به فردی با عنوان مدعی انرژی درمانی در تهران تشکیل شد و ما در سال ۹۱ مجددا این پرونده را باز کردیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: پرونده به دادگاه رفت و دادگاه حکم حبس سنگینی برای متهم صادر کرد، ولی این حکم در تجدیدنظر نقض و متهم تبرئه شد.

جعفری دولت‌آبادی افزود: با توجه به این‌که نمایندگان دادستان در جلسات محاکمه این فرد حضور نداشتند، ما اعتراض کردیم و مجددا دادگاه این فرد برگزار شد و اخیرا هم گفته شد که این فرد به ۳۳ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

وی با بیان این‌که «نمایندگان دادستانی باید در دادگاه‌ها حضور فعالی داشته باشند و از کیفرخواست‌ها دفاع کنند» گفت: ما اگرچه کمبود نیرو داریم اما در پرونده‌های مهم تاکید کرده‌ایم که نمایندگان دادستان باید حضور داشته باشند و این امر به دادگاه‌های ما نیز کمک می‌کند زیرا اصلا نمی‌شود کیفرخواست مهمی به دادگاه برود، اما با یک نشست و برخاست موضوع تمام شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان این‌که «حلقه نظارتی دادسرا باید تا زندان‌ها توسعه پیدا کند» گفت: ما معتقدیم که با همه کمبودها نقش نظارتی دادستان در زمینه‌های مختلف اجتماعی اهمیت زیادی دارد که باید در سال ۹۲ پررنگ شود و من مطمئنم این امر می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای مردم داشته باشد.

جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: حوزه‌هایی مانند تصادفات، محیط زیست، سبک مدیریت، پوشش مردم و مسائل بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های اجتماعی وجود دارد که دادستانی می‌تواند در آنها ایفای نقش کنند و نمی‌شود که دادستانی همیشه در حوزه‌های سیاسی ورود داشته باشد.