×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان کرمان گفت: رسالت ستاد دیه حول دو محور پیشگیری و درمان می‌چرخد که در این دو حوزه محور پیشگیری همچنان در اولویت این نهاد مردمی است.

سید حجت‌الله موسوی قوام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرچند نام و رسالت ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد است، اما با عنایت به نتایج حاصله موضوع پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها همواره الویت اصلی ما در این ستاد مردم‌نهاد بوده و خواهد بود.

وی توجه و اهتمام در بحث فرهنگ‌سازی و پیشگیری را یک سرمایه گذاری اجتماعی و اقتصادی اعلام کرد و افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری مسئولین دستگاه قضایی ستاد دیه شعبه این استان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از جمله دغدغه‌های اصلی خود دانسته و در این زمینه جلسات متعددی را هم با ارگان‌ها، موسسات، ادارات ذیربط دولتی و خصوصی برگزار کرده است.

موسوی‌قوام یادآور شد: زمانی بستن کمربند ایمنی در بین مردم از اهمیت چندانی برخوردار نبود، اما با یک برنامه عمومی و فرهنگی این مهم در بین اقشار مختلف جامعه از جمله فرزندان که به عنوان همیاران پلیس محسوب می‌شدند کاملا نهادینه شد و امروز کمتر کسی بعد از بستن کمربند ایمنی خودرو پا روی پدال گاز می‌گذارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان افزود: جشن گلریزان شهرستان کرمان به منظور کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد کرمان هفتم مهر ماه همزمان با ولادت باسعادت امام هادی (ع) و در آستانه عید سعید غدیر غم برگزار می‌شود.

موسوی قوام با اشاره به جمعیت ۲۴۸ نفری مددجویان غیرعمد این استان گفت: در این جمع متاسفانه همچنان بالاترین آمار مربوط به محکومین به پرداخت مهریه و نفقه است که مجموع بدهی این زندانیان واجد شرایط مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال است.