×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به امکانات و اختیارات گسترده‌ای که نزد مدیران دولتی وجود دارد افزود: ما نیازمند نظم پایدار در اداره کشور هستیم. چرا که اگر از این نظم پیروی نکنیم امکانات کشور را هدر داده‌ایم و توقع از مدیران دولتی با توجه به امکانات، اختیارات و حجم عظیم نیروی انسانی که آن‌ها را پشتیبانی می‌کند این است که در مسیر عمل به برنامه‌های جامع پیشرو باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان کرمان که با حضور استاندار کرمان و دیگر مدیران استانی همراه بود با اشاره به وظیفه‌ مسئولان در نظام جمهوری اسلامی گفت: مسئولان باید کشور را بر اساس آرمان‌های ملی و قوانین و مقررات اداره کنند و با برنامه‌ریزی و مدیریت بتوانند ظرفیت‌ها و امکانات را در جهت پیشرفت و توسعه به‌کار گیرند.

پورمحمدی با اذعان به این‌که هر کدام از ما بخشی از این مسئولیت را بر عهده داریم گفت: کشور بزرگ ما با نیازهای فراوان روبرو است و اگر نقشه روشن و برنامه دقیق نداشته باشیم قطعاً نباید انتظار رخ دادن معجزه را داشته باشیم.

وی با اشاره به این نکته که مردم پاسخ دغدغه‌های خود را از مسئولین می‌خواهند، افزود: اگر قوانین ناقص و یا نیاز به تنقیح دارد باید در جهت اصلاح آن گام برداشت. چه این‌که برخی از این قوانین برای مدیران اجرایی کشور مشکلاتی ایجاد کرده است اما مساله این است که امر تنقیح قوانین باید انجام پذیرد. وی افزود: معضل دیگر در این زمینه این است که وقتی صحبت از تنقیح قوانین پیش می‌آید کمترین فرصت و سرمایه را در این بخش قرار می‌دهیم و از زیر بار تنقیح شانه خالی می‌کنیم. این در حالی است که اگر این امر مهم انجام پذیرد روال اداری بسیار بهتر انجام می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اظهارات استاندار کرمان مبنی بر اذغان بر تخلف در اجرای بودجه گفت: وقتی یک استاندار در یک تریبون علنی می‌گوید که به علت عدم توجه به قوانین و آیین‌نامه‌ها نسبت به اجرای بودجه تخلف صورت می‌گیرد راهی جز آن نیست، باید راهکاری در پیش گرفت تا تخلف صورت نگیرد. قطعاً روش و راهکاری که ما را در این امر یاری کند نخستین گام این راهکار نیز تنقیح قوانین و توجه به نظام‌های مقرراتی است که نظم و انضباط را در رفتار اداری ما تبیین می‌کند.

وی با تأیید اظهارات استاندار در خصوص مشکلات بودجه‌ای و انتقاد از واریز وجوه اعتباری دولت در ساعات پایانی سال گفت:‌ باید به کارهای خود نظم دهیم تا مجبور نشویم برای تخصیص بودجه موافقت‌نامه‌های مجازی و اسناد فرمالیته صادر کنیم.

در پایان مراسم از زحمات جناب آقای احمد آبیار تقدیر و تشکر و جناب آقای هاشمی به‌عنوان بازرس کل جدید استان کرمان معرفی شد.