×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ترس دشمنان از گسترش روزافزون اسلام در جهان، بر ضرورت وحدت و انسجام بین شیعه و سنی و هوشیاری در برابر توطئه‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع علمای شیعه و سنی استان گلستان گفت: دشمنان هیچ‌گاه از دسیسه‎‌چینی علیه نظام اسلامی دست بر نخواهند داشت و برای براندازی انقلاب اسلامی از پای نخواهند نشست.

وی نقش علما و روحانیون در آگاهی‌بخشی به جامعه و افشای توطئه‌های دشمنان را بسیار مهم و تعیین‌کننده خواند و تصریح کرد: روحانیون همچنین وظیفه دارند تا پیام انقلاب را به دنیا معرفی کنند زیرا دشمن، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دین‌دارها را بدبین کند و آنها را به جان یکدیگر بیندازد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به جایگاه برجسته جمهوری اسلامی در دنیا ادامه داد: این جایگاه هر روز برجسته‌تر می‌شود. چون این نظام به حقیقت نابی دسترسی پیدا کرده که در هر دوره و زمانی جلوه‌ای از حقایقی که در آن وجود دارد، نمایان می‌شود.

پورمحمدی افزود: آن سرچشمه زلال که جمهوری اسلامی به آن متصل است و آن را از سایر حکومت‌ها متمایز کرده اتصال به معارف اسلامی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک درصد از خاک و یک درصد از جمعیت دنیا را دارد، اظهار کرد: نسبت اقتصاد ما به اقتصاد دنیا ۶ تا ۷ دهم درصد است. از نظر قدرت سیاسی، نظامی و تبلیغاتی هم با قدرت‌های بزرگ قابل مقایسه نیستیم. حال این سوال پیش می‌آید که با کمتر از یک درصد خاک و جمعیت دنیا و کمتر از یک درصد اقتصاد دنیا چقدر در جهان قدرت تاثیر‌گذاری داریم؟

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: ذهن آمریکا به خاطر قدرت تاثیر‌گذاری جمهوری اسلامی، مشغول است. سهم ما از تاثیر‌گذاری در جهان بسیار فراتر از یک درصد خاک و جمعیت دنیاست. تاثیر‌گذاری جمهوری اسلامی در جهان به خاطر ارتباط با قدرت لایزال الهی است.

پورمحمدی یادآور شد: امروز عطش جامعه جهانی برای دستیابی به حقیقت جدی است و این همه نحله‌های مختلف در جهان به خاطر رسیدن به حقیقت است.

وی در ادامه به گسترش رسانه‌ها و ارتباطات در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: هر چند که جامعه ما تحت تاثیر القائات ماهواره‌ها و اینترنت است اما از آن طرف خود غربی‌ها هم از اشاعه پیام ناب الهی و اسلامی از طریق همین رسانه‌ها احساس خطر کرده‌اند. در واقع ما نبودیم که نخستین بار از تهاجم فرهنگی احساس خطر کردیم بلکه غربی‌ها نخستین بار از گسترش اسلام و فرهنگ اسلامی به عنوان تهاجم فرهنگی علیه خودشان یاد کردند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: ایران مسئله تهاجم فرهنگی را به عنوان نخستین کشور در دنیا مطرح نکرده است بلکه متخصصان فرانسوی اعلام کرده بودند که جمهوری اسلامی در حال تهاجم فرهنگی به تفکر غرب است و ما باید نگران تفکر اسلامی باشیم.

پورمحمدی ادامه داد: با توجه به اینکه مفاهیم ناب اسلامی در جهان تولید شده است، شاهد یک اتفاق بزرگ در دنیا هستیم و این مهم نشان می‎دهد که به سرعت روی امواج در حال حرکت هستیم و انسان‎ها دیگر اسیر صهیونیست‎ها نیستند.

وی با تاکید بر اینکه پیام‎های ناب اسلامی قلوب را تسخیر کرده است، افزود: ما در جمهوری اسلامی به این مسئله متهم هستیم که حقوق زنان رعایت نمی‎شود و یا اینکه نشاط با داشتن چادر و روسری از بانوان سلب شده است اما می‎بینیم که بر اساس اعلام واتیکان، بیشترین گرویدگان به اسلام از اروپا، آمریکا، مسیحیت و ادیان دیگر است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بیشترین گرویدگان به اسلام، زنان اروپایی و آمریکایی هستند، اظهار کرد: در دنیایی که همه علیه ایران تبلیغ می‎کنند که زن‌ها از همه چیز محرومند و شخصیت برای آنها در ایران قائل نیستند اما اکنون می‎بینیم که زنان تحصیل‌کرده اروپایی به اسلام روی می‎آورند که این امر نشان‎دهنده تحولی بزرگ در دنیاست. ‎

پورمحمدی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار واتیکان اعلام کرد که جمعیت مسلمان جهان در سال ۲۰۱۲ به علت تغییر دین بر مسیحی‎های کاتولیک پیشی گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه دشمنان در اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی یادآور شد: اینها دسیسه‌ای است تا چهره اسلام را قهرآمیز و خشن جلوه دهند. اینها می‌خواهند با فتنه‌گری‌ها، از جلوه‌گری و تلالوء دین اسلام بکاهند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در جمهوری اسلامی اهل تسنن و شیعه در کمال صلح و آرامش و با احترام به یکدیگر در کنار هم زندگی می‌کنند. ما امت واحده هستیم و یک دین، یک کتاب، یک قبله و یک سرنوشت داریم.

پورمحمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره از حقوق اهل تسنن در جهان دفاع کرده است، تصریح کرد: اینکه ما ۳۳ سال است از مسلمانان فلسطین دفاع می‌کنیم، آیا مسلمانان فلسطین شیعه هستند؟ دشمن به خاطر همین فهم و دوراندیشی علمای ما از نظام جمهوری اسلامی هراس دارد.

وی در خصوص قدرت سیاسی ایران نیز اظهار کرد: تمام مجامع بزرگ دنیا تحت نفوذ سلطه‎گران قرار دارند اما اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران با تلاش خوب دولت و با وجود تمام مشکلات، تهدیدها و فشارهای مختلف در کشور برگزار شد. هر چند این جنبش، جنبش توانمندی نیست ولی زمانی که ریاست آن در دست ایران قرار گرفته می‎تواند را توانمند باشد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه ذهن جامعه آمریکا مشغول به جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: جریان گسترده‎ای در آمریکا در حال گسترش است و این مهم نشان می‌دهد که ایران توانسته به قلوب مردم دنیا رسوخ کند.

پورمحمدی افزود: در چنین شرایطی و در حالی‌ که رهبر معظم انقلاب فرمودند در پیچ بزرگ تاریخی هستیم وظیفه ما سخت‌تر شده است. امیدواریم راهی را که تا کنون پیموده‌ایم با انسجام، وحدت و خوش‌بینی ادامه دهیم.